Algespisere?

Inaktiv bruker
Hei!
Et av mine akvarier er en 17 liters 6-kant.
Jeg lurer på om noen har tips til en algespiser som kan være i et så lite akvarium?
Jeg har søkt litt her på akvaforum, og funnet "Otocinclus affinis" (Otto).
Er denne ok i et så lite akvarie?
Bør være minst 4 stk, står det. Men, kan jeg ha 4 stk, i et så lite akvarie?

Finnes det andre algespisere som kan være i et så lite akvarie?


Bente

Hva med reker og snegler?
Inaktiv bruker
Spiser reker alger? Det visste jeg ikke. Takk for tipset.
Men, snegler tror jeg ikke at jeg greier å ha i akvariet. (Liker de ikke noe særlig).
Skal heller undersøke om jeg får tak i reker.

Amanoreker er algespisere, samme med de fleste andre.
Amanoreker nevner jeg siden de er relativt lette å få tak i
algesuger
Kjøp deg en liten ancistrus og la den vokse opp hos deg.
Fantastisk algespiser, og en meget hardfør fisk.
Du kan jo bare selge den om den kanskje blir for stor, men frem til det har du en god hjelper. Samtidig er det stor mulighet for at du selv blir angrepet av "litersyken" og skaffer deg et større kar.
Bente Frøiland
Hei! Et av mine akvarier er en 17 liters 6-kant. Jeg lurer på om noen har tips til en algespiser som kan være i et så lite akvarium? Jeg har søkt litt her på akvaforum, og funnet "Otocinclus affinis" (Otto). Er denne ok i et så lite akvarie? Bør være minst 4 stk, står det. Men, kan jeg ha 4 stk, i et så lite akvarie? Finnes det andre algespisere som kan være i et så lite akvarie? Bente


Du kan godt ha 4stk Otto i karet men da kan du ikke ha så mange andre fisker der!Hva har du av andre fisker i 17 literen? Forøvrig liker jeg spesielt Otocinclus affinis de jobber og er aktive hele tiden og mumser alger.Ellers er jeg enig i at en liten ancistrus gjør jobben.

TAM
Det er en enkel og morsom fisk det Men er det spendene me Otto? Har veldig lyst på det til det nye akvariume mitt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap