Hva kan jeg erstatte med? noen fisker bort...

Ja ja, nå har jeg funnet ut at for at slørhalene mine skal ha de best mulig så har jeg tenkt å gi de fra meg. Dette er da mine første fisker å syns egentlig de er litt trist å gjøre det, men det er til deres beste da ;(

De er blitt ganske store og akvariet mitt har feil temperatur.

Men så er det de at uten slørhalene mine så blir de så tomt, det var liksom de som utnyttet plassen best. De svømte der ingen av de andre oppholder seg så mye, de svømte rett og slett overalt. Å de ser mye tommere ut når det er bare de andre fiskene der.

Så spørsmålet er egentlig: Hva kan jeg erstatte de to søte sukkerklompene med? Slik at karet ikke ser så tomt ut?

å ja, seff. Karet er på ca 50 liter og 23-24 grader :p
og i det karet er det utenom slørhalene: ancistrus, skjørtetetra og guppy

har lyst på noen fisker som er fredelige, utnytter plassen og er større enn de andre jeg har. Og fine da selvfølgelig

(la ved bilde av de to søte fiskene mine. Bobbla (oransj) og den andre heter Porsche) )
Vel, med ancistrus, skjørtetetra og guppy i et kar på bare 50 liter syns jeg du har mer enn nok fisk allerede. Husk at akvariet ikke er en pen innramming for fisken, men et levested.

Hva med å gjøre karet mer spennende å se på ved hjelp av planter, og kanskje reker? Adferden til det som lever i akvariet kan være fryktelig moro å se på.
reker ja :p de har jeg jo ikke tenkt på Hadde alltid tenkt de at rekene mine blir spist opp av slørhalene mine, men hvis/når jeg får bort de så er ikke slukhalsene der lenger ) Kommer til å savne de da
Vær obs på at skjørtetera er stimfisk noe som vil i at du må ha mange av dem (minimu 6-7 stykker, helst mer) og at skjørtetra ofte liker å nappe de fine haene til guppy hannene. I et så lite kar uten plass til å gjemme seg bort, kan dette fort bi et problem.
skjørtetetra'n min har ikke rørt noen av guppyene (nå er slørhalene borte også ;( var litt trist, men de får de sikkert bedre når de får det rett)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap