Kampfisk angrepet, hvem er synderen?

Hei!

Jeg har hatt akvarium i rundt 2 måneder snart (Fortsatt en fersking), og fyllt dette opp med noen fisker hver uke, og begynner å få noen forskjellige arter her.

Men nå i dag så ser jeg at kampfisken min (Goliat) er maltraktert, sløret er det bare noen filler igjen av, så spørsmålet er:

HVEM ER SYNDEREN?

Dette er fiskene jeg har, ca etter rekkefølgen de kom:

12 neon tetra
1 Gullfisk
2 Korall Platty (1 han, 1 hun)
2 Kampfisk (1 han, 1 hun)
3 Guppyer (1 han, 2 hunner)
2 Pleco
2 Sølv Molly (2 hunner)
2 Flying Fox
1 Black Ghost, knivfisk
2 Metall pansermaller
2 Discus (1 han, 1 hun)


Jeg fikk Diskusene på mandag, og siden de er de sist ankomne så er de under sterk mistanke!

Noen tanker om hvem som er synderen?

Vil jeg fortsatt ha dette problemet, eller kan det ha vært en tilfeldig uovernstemmelse over territorium i mørket.
Vil gjerne ha en kampfisk, men ikke om den blir angrepet, stakkars!

Mvh
Sindre
1 Gullfisk
2 Korall Platty (1 han, 1 hun)
3 Guppyer (1 han, 2 hunner)
2 Sølv Molly (2 hunner)
1 Black Ghost, knivfisk

Jeg ville tippet noen av disse.

Litt av en blanding du har! Da kan sånt skje...
eller kampfisk hunnen...hmm, ikke så lurt å blande så mange forskjellige sorter uten å vite om de går sammen først (spør meg, klok av skade )
går ut fra at du har et stort akvarie da...
Den har levd i fred og fordraglighet i mange uker, så de kan plutselig finne på at de vil ha litt kampfiskslør på menyen?
Black Ghost er den sist ankomne av dine potensielle syndere i karet. Den holder seg under stubben sin og gjemmer seg, har vært i karet i halvannen uke. Blitt sulten?

Ellers så tolker jeg det slik at disuksene er utenfor mistanke? De var mine hovedmistenkte siden de ankom bare for to dager siden.

Kan det ha noen sammenheng med om det er for lite mat, eller noe annet jeg kan kontrollere?

Ja, jeg vet at det er en del forskjellige fisk Er som sagt "fersk i faget", synes det er artig å fylle opp karet med mye forskjellig for å lære, og for å se hvordan de forskjellige fiskene er.

Nå vet jeg at kampfisken kan bli angrepet, men kan det hende at det går bra med en ny, eller vil det før eller siden skje igjen etter noen uker?
sunikol
eller kampfisk hunnen...hmm, ikke så lurt å blande så mange forskjellige sorter uten å vite om de går sammen først (spør meg, klok av skade :D) går ut fra at du har et stort akvarie da...


Karet er på 240 liter, så det mellomstort. Vet ikke når det begynner å bli "fullt"? Ser ut som de har nok av plass fortsatt i hvert fall.

Trodde det var kampfiskhannene som ikke likte hverandre?
Hunnene er også territorielle, de har bare mindre territorier.
Kampfisk
Hunnene er også territorielle, de har bare mindre territorier.


Omvendt, hannene har et lite teritorie hvor de lager rede sitt og der holder de seg, hunnene svømmer da fritt mellom hannenes revir og velger den hannen de liker best.
Men hunnene man får kjøpt nå er gjerne avlet og noen er oxo foret opp på hormoner for å få dem større og mer fargerike, dette kan resultere i at de blir veldig agressive og kan banke hannen. Da tar de munnen full av slør og henger på, den stakkars hannen prøver fortvilet å svømme vekk uten hell. Har nemlig selv sett det skje.

Ellers er det jo mange fisk som synes kampfiskslør er lekkerbisken.
Inaktiv bruker
mest san syneli.Gullfisk som har.gjort det =;-D
Kan sløret til kampfisken vokse ut igjen etter en tid?
Eg opplevde at en guppyhann med litt slørete hale/finne og kampfisken min gikk løs på kvarandre. Guppyen mista det meste av halen/finnen medan kampfisken hadde bittmerker på begge sidene. Flytta guppyene over i et anna kar, problem løst
Ja, men dette tar tid. Men om du ikke gjør noe med "synderen", så er det langt i fra sikkert at halen kommer til å vokse ut igjen slik som den var.
Sindre Fjær
Kan sløret til kampfisken vokse ut igjen etter en tid?


Meina at det vokser ut igjen ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap