Kuhlii-ål

jeg har to sorte kuhlii-ål, men etter å ha lest mer om de fant jeg ut at jeg må ha flere. i dyrebutikken mente hun som jobbet der (sikkert 15-16år gammel) at de sorte ikke gikk sammen med de vanlige kuhli-ålene? stemmer dette?

og hvis de så går sammen blir de sorte og de andre en stim? eller må jeg kjøpe inn sorte slik at de blir flere?

spiser ålene snegleegg? har vanlige dam-snegl (ganske mange) og lurer på om ålene kan hjelpe til med å redusere bestanden...?

I følge fiskebasen, er ikke sort kuhlii-ål en stimfisk=) Men tviler på at de vil sloss med vanlig kuhlii-ål om du skaffer en stim med dem, for de er stimfisk.

Kan godt hende de spiser snegleegg foresten, menhvis de gjør det, tror jeg ikke det er så mye at det gjør noe. Har ihvertfall aldri hørt om noen som bruker kuhlii-åler til å bekjempe snegler.
I dette tilfellet er nok fiskebasen til loaches.com mer å stole på.
Her er profilen til Pangio Pangia
Vi har 2 svarte og 4 "vanlige" khliiål sammen, og det er ingen problem. De er sammen som om det var samme art. Og i det karet var det overflod av skivesnegler inntil vi kjøpte jegersnegler, så våre tok hverken egg eller skivesnegl.
Sjokomalle er en kjent sneglespiser, dog en litt kjedelig fisk...
hehe, jeg har en som sover hele dagen, og om natten kommer den ut, og legger seg på bunnen av akvariet, og sover der isteden!
Forskjellig farge har ingen ting å si
He-he... Populærnavnet svart kuhlii-ål er ikke pr definisjon en fargeforskjell. Det er en annen art
tender
He-he... Populærnavnet [I]svart[/I] kuhlii-ål er ikke pr definisjon en fargeforskjell. Det er en annen art :)

Fikk høre på butikken at dette ikke hadde noe å si skjønner du

Jeg har fint hatt svart kuhlii-ål sammen med den svart/gul stripete. uten noe særlig problem. Samtidig såg jeg noe som het gull kuhlii-ål her om dagen?? noen som har sett disse før? mye slankere enn den vanlige og ser ut som mark nesten :p
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2011
Reklame for plussmedlemskap