Kuhili ål

Hei, ålene mine 2-3 stykker svømmer i ring på det ene side glasset mitt, de kan holde på slikt i et par timer om gangen,noen som vet hvorfor de gjør det? har lagt merke til det spessielt den siste uken
hvis jeg sjønte riktig, de svømmer i ring på den ene siden av karet??

vet ikke noe grunn nei, sjekk om vann verdiene er riktige, hvilke fisker har du, kansje den blir skremt til den ene siden av karet, kansje den bare liker å svømme der, kansje den er syk.
det kan være så mangt, så kom med alle opplysninger om karet.

fiskeren
jepp, de svømmer i ring diameter 30cm :P nitritt 0, ph 7,5 28,5 grader
har 4 scalaer, 2 rubinbarber, 10 L-144, 7 pansermaller, 4 indiske glassmaller, 1 ballong molly og en Stoor gullfisk (slørhale), det virker igrunnnen som om de trives har 6 stk av kuhili ålene.

160l akvarium har 4 kokosnøtt skall og 2 planter (store)

men tenke å spørre om gullfisken i samme slengen, den er Veldig stor som du ser på bildet, den sluker hele algetabletter og gaper i seg alt den kan få tak i, hva er det som er negativ vi jeg f.eks forer for mye? føler at gullfisken gluper i seg alt, er det det at den ikke klarer og fordøye alt maten før den kommer ut igjenn? eller er det det at den kan spise til den dør? Jeg har sånn strå planter, den ene dagen jeg så hang det nesten et helt sånn strå (10cm) ut av rompa som bare var hallveis fordøyd.
kuhlii kan ha noen voldsomme raptuser hvor de svømmer veggimellom, opp og ned i et hjørne etc, helt normalt :p
hehe, ja det er sikkert og vist men at de svømmer i ring i samme retting i 1-3 timer sjønner jeg meg ikke på:p
Mine kuhlii har drevet med det samme i perioder. Så mye i et fast hjørne at sanda ble flyttet helt vekk i dette hjørnet. Mine har heldigvis roet seg veldig etterhvert. Tror det er viktig at de føler seg trygge, viktig med gjemmeplasser. Til denne type fisk bør du egentlig bruke sand, ser du har ganske grov grus. Kuhlii siler sanda gjennom gjellene på jakt etter mat, det får de ikke til med grus..
det er bare tegn på at kuhlien trives.
uansett. slørhaler og scalare er drålig kombinasjon av flere grunner. først og fremst vanntemperatur. Scalare skal ha varmt vann og slørhalen kaldt. samtidig er scalare finnenappere, og det går fort utover slørhalene.

har sand nå gammelt bilde,

den holdt faktisk på slik nå, har holdt på en time fikk filmen en snutt

http://www.youtube.com/watch?v=taMe6rRasFE

dårlig kvalitet men dere ser bedre va jeg mener:p

skal handle nytt akvarium i dag tenkte et leksakvarium på 74liter til mine 12 L-144, skal jeg flytte kuhili ålene til samme akvarium for å prøve å drette disse også? eller blir det for mye bunnfisk? kom med tips til hvordan det bør innredes
nubbe
det er bare tegn på at kuhlien trives.

Godt å høre. Mine 15 har holdt på slik 24/7 siden jeg kjøpte de i høst. Skjønner ikke hvor de tar energien fra, men bare de trives så. Jeg trives mindre med oppførselen. Blir både stressa og svimmel av å følge med på all fartinga :b
hehe:p kjøpte 70 liter juwel akvarium i dag med pumpe som jeg tenkte og lage til for l144 og kuhili, noen forslag til innredning?
Siden mine åpenbart trives så kan du jo sjekke ut innredningen i karet de går i, men det er kanskje ikke å anbefale om du blir like stressa av denne oppførselen som jeg blir ;b
Sveinung
jepp, de svømmer i ring diameter 30cm :P nitritt 0, ph 7,5 28,5 grader har 4 scalaer, 2 rubinbarber, 10 L-144, 7 pansermaller, 4 indiske glassmaller, 1 ballong molly og en Stoor gullfisk (slørhale), det virker igrunnnen som om de trives har 6 stk av kuhili ålene. 160l akvarium har 4 kokosnøtt skall og 2 planter (store) men tenke å spørre om gullfisken i samme slengen, den er Veldig stor som du ser på bildet, den sluker hele algetabletter og gaper i seg alt den kan få tak i, hva er det som er negativ vi jeg f.eks forer for mye? føler at gullfisken gluper i seg alt, er det det at den ikke klarer og fordøye alt maten før den kommer ut igjenn? eller er det det at den kan spise til den dør? Jeg har sånn strå planter, den ene dagen jeg så hang det nesten et helt sånn strå (10cm) ut av rompa som bare var hallveis fordøyd.

Hjælpes, den var svær Er den gammel?
hehe, ja den er vell 3-4 år gammel :P
He he, du kan jo titte litt på tråden min om akvariet jeg satte opp spesielt for kuhlii. Her virker det som de har det som plummen i egget!

Er du flink med kokosnøtter kunne du sikkert lagd like fine huler av det. Det var egentlig min første ide, men jeg er ikke så flink til å få kokosnøttene pene

Næmmen bildene ble bare mini. Ja ja, de ligger i tråden i normal størelse.
Tilfeldig bekjentskap
© Demian Rørvik
Reklame for plussmedlemskap