Noen som har en bitteliten fisk å anbefale?

har tenkt å ha noen bittesmå fisker i rekekaret. de må være så små at de ikke spiser rekene og i hvertfall lar det meste av yngelen være i fred. hadde vært gøy om det var fisk som var lette å få yngel på også...
Hvor mange liter er rekekaret på?
Stjernedanio kan være et godt alternativ. Fargerike små fisk som ikke blir større en 2,5cm. Disse ligger et sted mellom 25-40kr stk
karet er 110l så det er litt plass i det. har sett danioene, men tenkte egentlig på noe enda mindre. helst under 2cm...
sheela
karet er 110l så det er litt plass i det. har sett danioene, men tenkte egentlig på noe enda mindre. helst under 2cm...


Se igjennom disse
stjernedanio er ram på å ta reker. ikke ta størrelsen for gitt, om de ikke tar hele reka så kan de spise den bit for bit mens den ennå lever. jeg har ikke en fisk i rekekaret mitt, nettopp av den grunn (nå er karet bare 28 liter og ganske kaldt vann og, men)
da blir det i hvertfall ikke stjerne danio. så litt på lista i sta, men det er veldi mange uten bilde og beskrivelse...
skal du være helt sikker, burde du vel velge herbivore arter, men vet ikke om det finnes mindre stimfisk som er det..
Dario dario/Badis bengalensis: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4508 rører ikke rekene,men tar nok yngelen.
denne var jo kjempefin, men vil ikke at den skal spise yngelen... kanskje jeg bare må finne en algespiser av noe slag
Plussmedlem
Dario dario tok reker hos meg.
Men det er en flott liten fisk. Jeg ønsker meg noen nye
Dverg corydoras er noe av det mest reke sikre jeg har vært borti. Tenker på C. Hastatus og C. Pygmeus med flere.
Du kan jo kikke litt i denne tråden.
Ottoer?
aqua manias har billige ottoer og de blir ikke særlig store, hmm tror jeg må kjøpe noen selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap