Oppsett av 150 liter;)

nå har jeg satt opp 150 literen for en liten stund siden og flyttet alle fiskene over dit ( skal selge de to 65 literne og bare ha ett) - foreløpig.

men så er spørsmålet, om hvilke andre fisker som jeg kan ha og som vil bli fint i sammen med de jeg har nå. eller om jeg burde skaffe flere av noen og noen nye typer.

de jeg har er:
2 palettciklider
4 ancistrus ( ikke fullvoksne)
16 - 17 sebrafisk
6 corydoras aeneus
4 - 5 kuhlii ål
5 guppy ( ikke voksne)

et annet spørsmål er hvordan jeg skal innrede det, har satt det opp og sånn, men vil ommøblere litt
Plussmedlem
Synes sammensetningen din er helt fin jeg, og personlig ville jeg ikke kjøpt flere fisk til dette karet. Palettene trenger den plassen de har og så lenge cory'ene og kuhlii'ene ikke er vettaskremte, kan jeg ikke tenke meg at du skulle trenge flere fisk.

Innredningnsmessig så trenger du i hvert fall sandbunn med den typen fisker du har og mange, mange gjemmesteder da du har masse fisk som tildels er avhengige av det for å trives. Ellers passe på at palettene har steder å grave og ei rot av noe slag til ancistrusene.

ok, takk for svar

tenkte litt flere coryer kanskje 4 - 5 stk. har lyst å prøve å få litt yngel på dem da går det greit?

har røtter og huler og diverse gjemmesteder
Plussmedlem
Da bør du egentlig ha de alene. Jeg er ingen cory-ekspert, men du vil nok lykkes mye bedre i å få yngel på de i et eget kar. Hvis du beholder et av de 60-literne og innreder til cory'ene, så vil de nok legge egg i det. Sjekk ut denne artikkelen av Mona.
kom netopp på en ting.

hvis jeg bytter ut noen fisker med eks sommerfuglciklide, vil den da kunne gå sammen med palettene ( nok med gjemmesteder og planter da ) eller honning gurami, er ikke helt sikker på den da

noen tips?
et anet spm på tampen her: dette er min søsters fisk, hun har 3 stk av den. hun sa at det var en otto men den har vokst veldig i det siste og jeg syntes ikke at den ligner så mye på otto, er det noen her som vet hva det kan være?

Plussmedlem
Det der er ikke en otto nei, det ser ut for meg som det er en kinesisk algespiser. Og med mindre hun har et svært akvarium vill jeg personlig ikke hatt slike. De blir nesten 30 centimeter store og kan være ganske så voldelige. Det har skjedd mer enn en gang at en kinesisk algespiser har sugd seg fast i andre fisker. Særlig når de blir ungdommer/voksne hender dette en del. Noen ganger ender det med døden for den andre fisken.
oisann, hadde en liten mistanke om det ja... får vel si at hun må kvitte seg med dem med en gang. ( hun har jo bare et 63 liter akvarium så....)
tror jeg fant den.

ligner på en prikk på denne her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=11922&tab=1

dette er navnet : Gyrinocheilops pennocki
Plussmedlem
Kan det også være, men vanlig kinesisk algespiser har også¨slike prikker enkelte ganger, derav feilidentifiseringen. Jeg lener mer mot den vanlige, men uansett blir også pennocki nesten 30 cm lang så du kommer med et godt råd om du anbefaler henne å kvitte seg med de.
ja, jeg tror nok hun bør kvitte seg med den ja
GuppyFan
kom netopp på en ting.;) hvis jeg bytter ut noen fisker med eks sommerfuglciklide, vil den da kunne gå sammen med palettene ( nok med gjemmesteder og planter da;) ) eller honning gurami, er ikke helt sikker på den da:) noen tips?

noen som vet om det går greit?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap