Tynn værål?

Har en værål i 160l sammen med 10 rødmunner, 2 ancistrus, 1 sewellia og 2 nøkkelhullciklider.
Har de siste ukene sett at den blir tynnere og mindre aktiv, ligger mye inni mellom plantene i overflaten og slapper av. Var tidligere i uka på dyrebutikken for å kjøpe bunntabeletter til den. Hadde det fra før, men ville kjøpe noe mindre som den kunne få inn i munnen så den fikk spise i fred. Men de tabelettene de solgte meg var faktisk større enn de jeg hadde.(tetra tabimin for all bottom feeding tropical fish heter den.)

Hva burde jeg egentlig fore han med siden tablettene er så store? Han virrer i alle retninger når han "lukter" mat så tror han sliter med å spise disse.
Legger ved noen bilder av slik han er nå, er han for tynn?
De er ganske tynne når de er små, men din så jo veldig tynn ut på bildene...
Jeg mater litt med oksehjerte, mygglarver og diskusmix hos meg.
Når jeg holder oksehjerte og diskusmix i overflaten kommer begge værålene opp og snuser villt og kommer bort og spiser fra handa.
Oksehjerte elsker de, det er jo noe gris, både for du som mater og for vannet.
Det som er greit er at alle fisker kan spise det, svulmer helt opp i vannet vist ikke fisken tar hele biter i et javs. Griser også til vannet mye. Så er ikke lurt å mate for mye med dette.

Tror nok værålen din hadde hatt godt av noe godt frossenfor.
Tenker spesielt på oskehjerte.
Jeg har to av de, en på ca 23 cm og en på 15 cm. Hatt de siden de var små.

Kan jo være en mulighet for at din er syk også da.
Men jeg hadde kjøpt noe oksehjerte og prøvd
Prøve med bare noen små biter først som synker til bunnen.
Hiver du oppi en liten bit frossen, så synker den til bunnen uten og dele seg opp og grise til vannet for mye
takk for svar
hvor i all verden får man kjøpt oksehjerte da, er det noe dyrebutikkene vanligvis har? hørtes litt grisete ut så er litt usikker på om dette er noe jeg vil prøve:s men mygglarver har jeg tenkt på flere gang at jeg vil prøve, det får man vel kjøpt frossent og porsjonert opp?
Håper virkelig han ikke er syk, er den artigste fisken jeg har i akvariet
Selger det på dyrebutikkene i 100g pakker
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap