- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Er øreålen like slem som folk sier?
Er øreålen like slem som folk sier?
Jeg tok en sjanse da jeg kjøpte min første øreål. (Reika). Jeg visste at de kunne ta de små fiskene, men noe sa meg at fiskene er forskjellige. Så etter en måne. Ingen fisker var vekke. De små neontetraene svømte inn i hula hennes og var der. Og etter på da de kom ut. Alle var likehele. Jeg kjøpte en kompis til Reika (Kyoushiro) og de ble bestevenner. Ingen øreål har så mye som rørt en finne på en av de andre fiskene.
Er øreålene like slemme som folk sier? Ikke alle hvertfall. Jeg har hatt mine åler i snart et halvt år kanskje.
Er øreålene like slemme som folk sier? Ikke alle hvertfall. Jeg har hatt mine åler i snart et halvt år kanskje.
Postet 13.08.10 kl 21:39
Postet 14.08.10 kl 12:57
Postet 14.08.10 kl 13:10
Postet 14.08.10 kl 14:17
Postet 14.08.10 kl 14:20
det var ikke ment som "slem" fisk. Vet at de tar fisk når de er sultne nok. Men da jeg var på ferie i en uke, måtte jeg kjøpe ny fiskemat fordi det ikke var emr igjen. Og da gikk de kanskje to uker tilsammen uten mat. og ingen fisk var borte.
De er litt store, og har hatt besøk ofte av fisk inne i hula dagen lang. Både før og etter mat. tilogmed når det er mat tilstede
De er litt store, og har hatt besøk ofte av fisk inne i hula dagen lang. Både før og etter mat. tilogmed når det er mat tilstede
Postet 14.08.10 kl 15:18
Postet 14.08.10 kl 17:58
Postet 06.01.11 kl 20:12
Postet 06.01.11 kl 21:21
Jeg har en øreål på 40 cm ca... kanskje 35 cm.
Heros rotkeil ciklidene fikk yngler her, den var litt ivrig på og komme ser bort til de av og til. Men den er jo stille og fredelig. Har aldri gjort noe galt som jeg kan se.
Den har hoppet noen ganger i lokket det eneste. Men det gjør værålene, og bikirene mine også :p
Heros rotkeil ciklidene fikk yngler her, den var litt ivrig på og komme ser bort til de av og til. Men den er jo stille og fredelig. Har aldri gjort noe galt som jeg kan se.
Den har hoppet noen ganger i lokket det eneste. Men det gjør værålene, og bikirene mine også :p
Postet 07.01.11 kl 09:54
Postet 07.01.11 kl 10:43