- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Noen som har tips for fisk i akvariume mitt?:)
Noen som har tips for fisk i akvariume mitt?:)
Trenger hjelp med å finne fisk som jeg kan ha i akvariume mitt.
Det er 110 liter.
Har 5 pansermaller, 2 ancistrus voksne, 6 neontetra, 2 kardinaltetra
Skal ha flere neontetra og kardinaltetra, men dyrebutikken hadde ikke flere..
Så noen som kan si hva som passer sammens med disse og som går i akvariume mitt???
Blitt veldig glad for tips
Det er 110 liter.
Har 5 pansermaller, 2 ancistrus voksne, 6 neontetra, 2 kardinaltetra
Skal ha flere neontetra og kardinaltetra, men dyrebutikken hadde ikke flere..
Så noen som kan si hva som passer sammens med disse og som går i akvariume mitt???
Blitt veldig glad for tips
Postet 02.09.10 kl 12:16
Postet 02.09.10 kl 12:31
Postet 02.09.10 kl 16:53
Postet 02.09.10 kl 23:23
Siden du allerede har fisk som vil ha bløtt vann er det lurt å fortsette med det. Ikke sett inn levendefødere (guppy feks) som egentlig skal ha hardt vann.
Det anbefales ofte å sette sammen fisk kun ut i fra om de går overens. Jeg syns det er like viktig å ta hensyn til om fiskene vil ha samme type vann
Men du nevner ingen ting om hva slags vannverdier du har? Hva ligger PH og GH på?
Det anbefales ofte å sette sammen fisk kun ut i fra om de går overens. Jeg syns det er like viktig å ta hensyn til om fiskene vil ha samme type vann
Men du nevner ingen ting om hva slags vannverdier du har? Hva ligger PH og GH på?
Postet 03.09.10 kl 09:02
Ph er på 7 og GH på 3, dette er ganske nytt for meg, men de fiskene jeg har nå søkte jeg opp å de passe for dette, ikke sant???
Fint at du nevnte at guppy ikke passet Ellers har det kommet guppy i akvariume i dag å det har ikke vært bra..
Men noen tips til fisk som liker de samme vannverdiene som de jeg har i dag?
Fint at du nevnte at guppy ikke passet Ellers har det kommet guppy i akvariume i dag å det har ikke vært bra..
Men noen tips til fisk som liker de samme vannverdiene som de jeg har i dag?
Postet 03.09.10 kl 10:53
Ja dette er fine verdier til de fiskene du har
Dverggurami , honninggurami, pygmegurami og knurregurami kan passe i dette karet.
Flere typer stimfisk trenger du jo ikke, heller utvide neon til fler
Dverggurami , honninggurami, pygmegurami og knurregurami kan passe i dette karet.
Flere typer stimfisk trenger du jo ikke, heller utvide neon til fler
Postet 03.09.10 kl 11:57
Endret: 03.09.10 kl 11:58
Postet 04.09.10 kl 13:14