Rent kuhlii artskar?

Inaktiv bruker
Er det noen "der ute" som har satset ene og alene på Kuhlii åler?

Har ordentlig sans for disse flotte fiskene, har 9 stk som er veldig aktive og har spist seg store. Er såpass fasinert at jeg kunne tenkte meg et rent artskar av de en gang. Har en 110 liter som de går i nå, men det er med mange andre romkamerater i ulike skikt.

Tenker at det kunne vært moro å prøve med en stor stim - men hvor mange kan jeg da ha hvis jeg ikke har annen fisk i 110 liter?
Takk for sist

Lisbeth her på forumet har muligens hatt dem i artskar, men eg vet ikke om hun har en tråd om det.

På det meste hadde eg 11 stk i en 63-liter, og etter min mening kunne det vært mange flere. I en 110-liter (80 x 35?) kan du nok ha rundt 50 stk, men så er det gjerne slik at passe kan bli for mye...

Personlig ville eg funnet det litt "bortkastet" å holde dem i et (så stort) artskar, men du har kanskje en spesiell plan angående oppsett?
Donald
Lisbeth her på forumet har muligens hatt dem i artskar, men eg vet ikke om hun har en tråd om det.

Jeg satte i gang en 63L kun til P. kuhlii, 15 stk. Men etterhvert flyttet det inn en kampfisk, en stim med boraras og nå noen klo og amanoreker. Har en tråd om det her :)

Skjønner godt du har lyst å sette opp et eget kar til dem, de er jo bare kjempesjarmerende! I en 110L syns jeg godt du kan ha det dobbelte av hva jeg har. Sørg for masse gjemmesteder i form av huler, røtter og eike og cattapablader, så får du trygge og fornøyde kuhlii
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap