Kuhliier med høgt aktivitetsnivå

I dag då eg stod opp var det ett utrulig høgt aktivitetsnivå på kuhliiene mine.
Har aldri opplevd dei sånn.

Fikk i går 2 Amanoreker som eg ikkje ser igjen, håper dei har gjømt seg godt.
Kansje kuhliien har hatt en protein rik middag i natt.

Men eg studerte en del i karet og oppdaga då at vertfall 1 kuhlii er full i rogn!!!
har lest at det er nesten umulig og få yngel på kuhlii.
Så er det noe kjangs for at dei vokser opp?
Helt normalt. Mine 15 kuhliier ser jeg har sånn raptus om morran når lyset er av. Litt av et syn. Du trenger forøvrig ikke være redd for at kuhliiene har tatt amanorekene, de har nok bare gjemt seg godt. De er jo nesten gjennomsiktige, ikke lett å se. Jeg har også kuhlii og amanoreker i samme kar. Kuhliiene er helt harmløse

Ikke uvanlig å se rognfulle kuhliier, men avkom er veldig uvanlig. Mine går med rogn titt og ofte, men yngel har jeg aldri sett. Og jeg har vel hatt mine et par år..
Lisbeth
Helt normalt. Mine 15 kuhliier ser jeg har sånn raptus om morran når lyset er av. Litt av et syn. Du trenger forøvrig ikke være redd for at kuhliiene har tatt amanorekene, de har nok bare gjemt seg godt. De er jo nesten gjennomsiktige, ikke lett å se. Jeg har også kuhlii og amanoreker i samme kar. Kuhliiene er helt harmløse :) Ikke uvanlig å se rognfulle kuhliier, men avkom er veldig uvanlig. Mine går med rogn titt og ofte, men yngel har jeg aldri sett. Og jeg har vel hatt mine et par år..

Satser på at dei har gjøymt seg
synd og miste dei over natta i tillfelle, dei gikk jo rundt i går uten å bli utforska av dei andre og dei var jo størrelse på rekene ca 2,5 den minste og rundt 3 cm den største
Fikk nett bekrefta at rekene lever.
Kuhliier har ikke utstyrt munnen sin med skarpe tenner eller kraftige kjever til å ta reker/fisk med Derimot har de lange barter, som de "snuser" rundt i sanda med på jakt etter mat. Så ingen fare for at de skal ta levende reker
Sparesset
Kuhliier har ikke utstyrt munnen sin med skarpe tenner eller kraftige kjever til å ta reker/fisk med :) Derimot har de lange barter, som de "snuser" rundt i sanda med på jakt etter mat. Så ingen fare for at de skal ta levende reker :)

Kuhlii er jo hovedsaklig en kjøtteter!!!
Kuhliier er en åtseeter, aka kjøtteter Hvis du studerer bildene på profilen dens vil du ikke se de typiske trekkene "vanlige" kjøttetende fisk vil ha.
Ta eksempel i piraya, skarpe tenner, kraftige kjever, utstyrt til å rive istykker "byttet" med. Kuhliien siler sand gjennom gjellene sine ellers for å finne mat i sanden

Edit; nå har jeg søkt google rundt og snoket meg igjennom div forum og engelske og tyske profiler på kuhliiålen, og har ennå ikke funnet prove på at kuhliiåler har tatt reker av dage. Med unntak at de misstenkes for å spise rekeyngel.
En fin profil fant jeg her hvis trådstarter vil ha litt å lese på
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap