- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Blå gurami med rar oppførsel
Blå gurami med rar oppførsel
min blå gurami har i det siste oppført seg rart, med rykkninger i svømmingen, den sammler grus i munnen inni hulen og svømmer ut for å spytte det ut som om den rengjør hulen..vært litt hissig på andre fisker i det siste men ikke så veldig mye og ikke hele tiden, den stopper av og til opp og " vibrerer" på en måte vanskelig å forklare....
jeg tenker da at den klargjør hulen og egglegging?! men....jeg har bare 1 fullvoksen blå gurami og to unge som ikke har fått fargen sin enda.. kan blå gurami legge egg uten en partner eller kan den ha parret seg med en av de unge guramiene ???
jeg tenker da at den klargjør hulen og egglegging?! men....jeg har bare 1 fullvoksen blå gurami og to unge som ikke har fått fargen sin enda.. kan blå gurami legge egg uten en partner eller kan den ha parret seg med en av de unge guramiene ???
Postet 07.01.14 kl 21:25
Endret: 07.01.14 kl 21:26
Er du sikker på at det er blå gurami du har? Det du beskriver minner mer om ciklideoppførsel?
Labyrintfisk som gurami lager skumrede i overflaten, der den legger eggene sine. Eggene befruktes av hannen under leken etter at eggene er lagt, fiskene parrer seg ikke i den forstand at eggene er befruktet når de legges
Labyrintfisk som gurami lager skumrede i overflaten, der den legger eggene sine. Eggene befruktes av hannen under leken etter at eggene er lagt, fiskene parrer seg ikke i den forstand at eggene er befruktet når de legges
Postet 07.01.14 kl 23:15
Endret: 07.01.14 kl 23:21
Postet 07.01.14 kl 23:18
Postet 07.01.14 kl 23:23
Postet 07.01.14 kl 23:24
Det høres ut som fisken din er i lekshumør
Jeg har ingen erfaring med afrikanske ciclider, men les det jeg har funnet fram til deg fra Seriously Fish. Du finner sikkert et svar der.
Jeg har ingen erfaring med afrikanske ciclider, men les det jeg har funnet fram til deg fra Seriously Fish. Du finner sikkert et svar der.
Postet 07.01.14 kl 23:40
Tove HDet høres ut som fisken din er i lekshumør :-) Jeg har ingen erfaring med afrikanske ciclider, men les det jeg har funnet fram til deg fra [URLBLOCK1]. Du finner sikkert et svar der.
ooohh burde kjøpe en - to hunner til han da hehehehe...
takk for linken, jeg skal lese den..
takk så mye for svar..
Postet 07.01.14 kl 23:45