- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Gurami?
Gurami?
Postet 05.01.15 kl 15:42
Det er ikke fiske typer du har som forteller om hvilke fisk som passer, men hvilke vannverdier du har.
Det finnes flere typer gurami som har litt forskjellige krav, men dette kan du søke opp i databasen og gjør det samme med de du har..
Ser at du allerede har flere arter som egentlig ikke passer så godt sammen i utgangspkt og det er her databasen passer inn
Hvis du fortsatt har disse i et 60l kar så har du nok for mange fisker allerede er jeg redd så du burde nok investere i et større akvarie.
Det finnes flere typer gurami som har litt forskjellige krav, men dette kan du søke opp i databasen og gjør det samme med de du har..
Ser at du allerede har flere arter som egentlig ikke passer så godt sammen i utgangspkt og det er her databasen passer inn
Hvis du fortsatt har disse i et 60l kar så har du nok for mange fisker allerede er jeg redd så du burde nok investere i et større akvarie.
Postet 05.01.15 kl 18:10
DinnazDet er ikke fiske typer du har som forteller om hvilke fisk som passer, men hvilke vannverdier du har. Det finnes flere typer gurami som har litt forskjellige krav, men dette kan du søke opp i databasen og gjør det samme med de du har.. Ser at du allerede har flere arter som egentlig ikke passer så godt sammen i utgangspkt og det er her databasen passer inn:) Hvis du fortsatt har disse i et 60l kar så har du nok for mange fisker allerede er jeg redd så du burde nok investere i et større akvarie.
Har 840 liter nå
Hvilken fisk som ikke passer?
Ph: 6,5-7
Temp: 22-24 grader
Kh: 3-4
Postet 05.01.15 kl 21:39
840l er knall bra Oppdater profilen din og legg ut bilder
Generellt sett så går ikke levendefødere så godt sammen med f.eks Corydoras/pansermalle, siden Molly/platy trives best i en høyere skala av PH enn det cory'ne gjør.. Temp trivsel kan også variere på artene, men det kan du se ved å søke i databasen
Greia er at ofte må en eller flere arter leve på yttergrensen av hvilke verdier de lever best i, og dette vil som oftest føre til kortere levetid og evt mistrivsel.
Ph/KH'n din er perfekt for cory, men alt for lav for Molly/Platy'ene dine. Og KH muligens litt lav for Gibbi, men jeg var ikke ute etter å pirke på deg jeg altså...
Søk i databasen du og ha en videre trivlig kveld
Generellt sett så går ikke levendefødere så godt sammen med f.eks Corydoras/pansermalle, siden Molly/platy trives best i en høyere skala av PH enn det cory'ne gjør.. Temp trivsel kan også variere på artene, men det kan du se ved å søke i databasen
Greia er at ofte må en eller flere arter leve på yttergrensen av hvilke verdier de lever best i, og dette vil som oftest føre til kortere levetid og evt mistrivsel.
Ph/KH'n din er perfekt for cory, men alt for lav for Molly/Platy'ene dine. Og KH muligens litt lav for Gibbi, men jeg var ikke ute etter å pirke på deg jeg altså...
Søk i databasen du og ha en videre trivlig kveld
Postet 05.01.15 kl 21:58
Dinnaz840l er knall bra:) Oppdater profilen din og legg ut bilder:) Generellt sett så går ikke levendefødere så godt sammen med f.eks Corydoras/pansermalle, siden Molly/platy trives best i en høyere skala av PH enn det cory'ne gjør.. Temp trivsel kan også variere på artene, men det kan du se ved å søke i databasen:) Greia er at ofte må en eller flere arter leve på yttergrensen av hvilke verdier de lever best i, og dette vil som oftest føre til kortere levetid og evt mistrivsel. Ph/KH'n din er perfekt for cory, men alt for lav for Molly/Platy'ene dine. Og KH muligens litt lav for Gibbi, men jeg var ikke ute etter å pirke på deg jeg altså... Søk i databasen du og ha en videre trivlig kveld:)
Hei,
Ok. Skjønner. Hvilke fisker kan egentlig gå med corydoras/pansermaller? Har en del av disse, så blir vanskelig å bli kvitt disse.
Postet 06.01.15 kl 12:38
Scalare går godt sammen med coryer, da scalarene ikke bryr seg nevneverdig om ting som foregår på bunnen. Jeg har hatt dette flere ganger, og selv om scalarene er territorielle, så går dette kjempefint. L-maller går også bra ilag med coryer, særlig om L-mallene har en del huler å gjemme seg i.
Ciklider som apistogramma'er o.l. går IKKE så bra sammen med coryer, i og med at ciklidene holder til i samme vannlag som coryer og blir veldig aggressive når de har yngel.
Ciklider som apistogramma'er o.l. går IKKE så bra sammen med coryer, i og med at ciklidene holder til i samme vannlag som coryer og blir veldig aggressive når de har yngel.
Postet 06.01.15 kl 12:53
ViktorScalare går godt sammen med coryer, da scalarene ikke bryr seg nevneverdig om ting som foregår på bunnen. Jeg har hatt dette flere ganger, og selv om scalarene er territorielle, så går dette kjempefint. L-maller går også bra ilag med coryer, særlig om L-mallene har en del huler å gjemme seg i. Ciklider som apistogramma'er o.l. går IKKE så bra sammen med coryer, i og med at ciklidene holder til i samme vannlag som coryer og blir veldig aggressive når de har yngel.
Oki
Skal ikke scalare ha ganske varmt vann? Corydoras aenus kan ha opp til 27 grader, mens panda pansermaller skal ha maks 25 grader.
Postet 06.01.15 kl 16:32