har ett lite problem med PC`n... kanskje noen kan hjelpe meg? :)

det gjelder lyden...

lyden funker den.
men bare enkelte steder..
f.ks fungerer lyden helt fint om jeg ser en filmtrailer på IMDb.
Limewire funker fjell, og Bit Torrent.

men på Youtube, så er PC`n helt stum. aldri hatt lyd der.
på ALLE filmklipp jeg kommer over å VET det er lyd på, er den helt stille. filmklippet går sin gang, men uten lyd.
dette er utrolig irriterende, siden det er flere nettsider jeg ikke har lyd på også.
MSN min har ikke lyd heller...
hva er det som gjør dette og hvordan kan jeg fikse det?
veldig kjipt å ikke ha lyd på alle nettsidene jeg vil innpå...
savner spesielt lyden på youtube...

kan noen "data-eksperter" hjelpe meg her??

veldig fint om dere kunne det.
Plussmedlem
Prøv heller eit meir dedikert dataforum.
heh.. forslag til ett? :P
Youtube bruker vel Flash player til å avspille filmer, du kan prøve å oppdatere den. Lenke til nedlasting av Flash player. Samtidig kan det være du mangler vesentlig avspillingsfiler til lyd, en oppgradering av Mediaplayer kan ordne dette, spørs hvilken Windows versjon du har.
ok...
gratis å oppgradere ja?
skal sjekke den linken din.

øh.. jeg har.. windows.. XP.

er helt blank på pc, men det står ihvertfall windows logoen og XP her!

å hvordan oppgraderer jeg Mediaplayer?
Prøvde du med å oppdatere Flash player?

Mediaplayer er hos Microsoft, hvis du har lovlig versjon av Windows kan du bare gå på startmenyen og klikke på Windows update. Den er i listen av valgbare oppdateringer.
hakke prøvd ennå, men skal prøve nå.
hmm.. nå har jeg oppgradert mediaplayer og installert flash via linken du ga meg, men ennå er det helt stille.. :-S

ikke en lyd fra youtube...

noe annet som kan være i veien?
Tja, det kan være mye rart. Bla. lydkort drivere. Men da må du vite hva du bruker til å få lyd :P
hadde dette...
Hadde dette problemet med det nye hovedkortet mitt også. som da har et innebygget lydkort. 7.1

Etter mye dill så viste det seg at det var problemer med valg av outputt (lydutgang) og hvordan disse fungerte.
FEKS. Jeg fikk ikke lyd på youtube på høytalerne som stod koblet til center utgangen men utgangene som stod på L/R kom det lyd ut av. Men fikk lyd i center på andre programer som hadde center lyd.

Og nå var det slik at steroen står koblet til L/R mens skjerm høytalerne står koblet til Center. Dette dilla jeg mye rundt med men fant ut at jeg kunne gjøre endringer i programet som styrte utgangene slik at nå blir alle mine utganger regnet som L/R så da har jeg alltid lyd i alle kanaler

(vet det ikke blir suround av dette men det er heller ikke meningen) Jeg benytter bare høytalerne på skjermen da jeg ikke har på steroen. Da den også står koblet til TV/DVD etc. Som jeg da ikke får brukt da Fruen feks ser på tv. pcen står jo også koblet opp til tven for visning av film på tv etc. Så er en del koblinger her men tenkte at det kanskje kunne være noe ligndende hos deg men vet ikke hva slags lydkort du har etc. så vanskelig å si. bare et lite tips.

Ellers så ville jeg nok anbefale deg å lage et inlegg på harware.no hvor alle nerdene i dag sitter :P styggt sakt men der er det i allefall mye go kunskap og en del dårlig ute å går.

Legger ved en link å håper moderatorne godtar at jeg linker dit for deg.

http://www.diskusjon.no/index.php?s=hardware.no
Eller så kan du forsøke på ITavisen
hm ok takk! skal prøve å leike meg litt med å flytte på høytalerne jeg først, så følger jeg linken din etterpå dersom det ikke går!
Jeg har fulgt med litt på denne tråden, og jeg hadde egentlig ikke tenkt å svare, men siden du allerede har fått så mange råd, så gjør jeg det likevel.
Det forbauser meg at ingen har bedt deg om å sjekke mastervolume på maskinen din. Der er det kontroller som kan luke ut lyd fra enkelte programmer.
Er det problemer med lyden, så er dette en av de første tingene du bør sjekke. Iallefall før du begynner å tulle med programvarene på maskinen

Du finner det i start-menyen: Start-> allle programmer-> tilbehør-> underholdning-> volumkontroll.
Pass på at alle hakeboksene med "demp" er tomme, og at volumet på kontrolerene står slik du vil ha dem...
All videolyd enten det er fra filmer fra Bittorrent eller Flash er wavelyd, så de voluminnstillingene har ingenting å si hvis man ikke har enda mer oppdeling i lydkanaler. Men hvis du har plugga høyttalere feil eller satt opp høyttaler innstillingene feil som han nevner så kan det være noe som gjør at du ikke hører lyd i noe som bruker sitt eget oppsett som f.eks. Flash på Youtube.
prøvde det du snakket om aggi. satte alt på fullt.
til ingen nytte...

hva i all verden er det som er galt???!!!

nå blir jeg irritert her! :-P
Ciklide
det gjelder lyden... lyden funker den. men bare enkelte steder.. f.ks fungerer lyden helt fint om jeg ser en filmtrailer på IMDb. Limewire funker fjell, og Bit Torrent. men på Youtube, så er PC`n helt stum. aldri hatt lyd der. på ALLE filmklipp jeg kommer over å VET det er lyd på, er den helt stille. filmklippet går sin gang, men uten lyd. dette er utrolig irriterende, siden det er flere nettsider jeg ikke har lyd på også. MSN min har ikke lyd heller... hva er det som gjør dette og hvordan kan jeg fikse det? veldig kjipt å ikke ha lyd på alle nettsidene jeg vil innpå... savner spesielt lyden på youtube... kan noen "data-eksperter" hjelpe meg her?? :) veldig fint om dere kunne det.

Vannskifte pleier å fikse det meste....
HAHAH!

tilsett litt salt for å hindre hvite prikker! :P
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap