Veldig fersk fisk! *Må ses!*
Inaktiv bruker
Helt grusomt!
Åpent for diskusjon. Hva er din reaksjon?
(Lenken viste en fisk som ble flådd levende, ser ingen grunn til å ha lenken her. Nå vet folk hva lenke viste)
Åpent for diskusjon. Hva er din reaksjon?
(Lenken viste en fisk som ble flådd levende, ser ingen grunn til å ha lenken her. Nå vet folk hva lenke viste)
Postet 11.05.07 kl 12:17
Endret: 11.05.07 kl 12:24
Inaktiv bruker
Synd man ikke kan disuktere andre lands matkultur.
Postet 11.05.07 kl 12:40
Endret: 11.05.07 kl 12:42
Postet 11.05.07 kl 12:45
Har sett videoen på et annet forum.
Antageligvis en karpefisk som blir skrapet, flådd, tatt ut innvollene på, lett svidd og lagt på saus, deretter servert til en kinesisk familie. Man ser den gisper mens de plukker biter fra den, og fisken er sannsynligvis ennå i live.
Man kan diskutere matkultur i det vide og det breie, men å spise dyr uten å ha tatt livet av dem først er ikke noe annet enn dyremishandling. Er det gjort på en skikkelig måte er jeg derimot åpen for det meste.
Antageligvis en karpefisk som blir skrapet, flådd, tatt ut innvollene på, lett svidd og lagt på saus, deretter servert til en kinesisk familie. Man ser den gisper mens de plukker biter fra den, og fisken er sannsynligvis ennå i live.
Man kan diskutere matkultur i det vide og det breie, men å spise dyr uten å ha tatt livet av dem først er ikke noe annet enn dyremishandling. Er det gjort på en skikkelig måte er jeg derimot åpen for det meste.
Postet 12.05.07 kl 00:54
I Kina gjør de sikkert akkurat samme med hunder noen plasser. Jeg er forsåvidt enig med de i at det at mennesker prøver å rettferdiggjøre å spise noe men ikke noe annet ofte er helt meningsløst.
F.eks. at vi i Norge spiser reker, men ikke biller og insekter. Litt saltvann og skrelling så er det samme ulla. Jeg står selv over begge deler.
Levende flåing og spising er jeg ABSOLUTT uenig med dem i, men jeg er ikke så sikker på at det gjelder bare Kina, men akkurat på en restaurant i Norge slipper vi nok å se det.
F.eks. at vi i Norge spiser reker, men ikke biller og insekter. Litt saltvann og skrelling så er det samme ulla. Jeg står selv over begge deler.
Levende flåing og spising er jeg ABSOLUTT uenig med dem i, men jeg er ikke så sikker på at det gjelder bare Kina, men akkurat på en restaurant i Norge slipper vi nok å se det.
Postet 12.05.07 kl 01:05
HavengelMan ser den gisper mens de plukker biter fra den, og fisken er sannsynligvis ennå i live.
Jeg skulle filletere en fisk jeg hadde kjøpt nedkjølt i ferskvaredisken en gang, den gispet i takt med skjærebevegelsene da jeg skulle skjære av den hodet... Den var garantert stein dau da jeg kjøpte den.... :S
Postet 12.05.07 kl 02:00
Postet 12.05.07 kl 10:33
Det stemmer at fisk som regel har krampetrekninger etter den er drept, men i dette tilfellet er det nok snakk om levende fisk.
I Japan kalles det å spise rå, fersk fisk Sashimi. Jo ferskere, jo bedre. Og noen drar det så langt at de spiser levende fisk, for da blir den jo ikke ferskere.
For å snu ting litt på hodet... Her blir et levende menneske spist av en fisk:
http://www.youtube.com/watch?v=AhETQNLDzl0
I Japan kalles det å spise rå, fersk fisk Sashimi. Jo ferskere, jo bedre. Og noen drar det så langt at de spiser levende fisk, for da blir den jo ikke ferskere.
For å snu ting litt på hodet... Her blir et levende menneske spist av en fisk:
http://www.youtube.com/watch?v=AhETQNLDzl0
Postet 12.05.07 kl 12:44
Endret: 12.05.07 kl 12:46
Ståle SyreDet stemmer at fisk som regel har krampetrekninger etter den er drept, men i dette tilfellet er det nok snakk om levende fisk. I Japan kalles det å spise rå, fersk fisk Sashimi. Jo ferskere, jo bedre. Og noen drar det så langt at de spiser levende fisk, for da blir den jo ikke ferskere. For å snu ting litt på hodet... Her blir et levende menneske spist av en fisk: ;-)
Æsj! At du våger å legge det ut! Jeg vil ikke se det en gang!
Håper noen sletter disse!
Postet 16.05.07 kl 10:49
Endret: 16.05.07 kl 10:53
Postet 16.05.07 kl 22:21
Endret: 16.05.07 kl 22:21
Postet 16.05.07 kl 23:05