Har kjøpt 550-liter:)))

Har kjøpt meg 550-liter
Et sort akvastabil med luker på begge sider som kan åpnes.Litt lite filter som fulgte med,Eheim 2226,men det kan jo byttes ut.
Kjørte 5 timer tur-retur i går for å se på det.

Og når jeg kom hjem igjen,hva fant jeg i 112-literen??Jo,bitte bitte små ancistrusbabyerJippi!!!!
Gratulerer med begge deler
Har du spesielle planer for det store akvariet? Fisk, innredning...?

Forresten, hvis det er Akvastabil, så tror jeg ikke de har 550 litere, men 530 litere (ikke at 20 liter fra eller til spiller noen rolle der, men...
Gratulerer, Liss!

Hiv inn litt bilder og info etterhvert som vidunderet fylles med inventar og vann da?
Grattis, Liss Hvor fikk du tak i denne? Harstad?

Ang filteret, er det som du selv sier ett knøtt til karet. Her må du nok skaffe noe markant større, og det relativt fort

Hva måtte du ut med for stasen, av ren nysgjerrighet??
Liss Nilsen
Litt lite filter som fulgte med, Eheim 2226,men det kan jo byttes ut.

Nei, er du på styr. Dette filteret tilsvarer 2026 og er et kongefilter. Behold filteret og sett inn et til så er du på plass

Gratulerer med nytt kar.
Men hva slags modell er egentlig det 2226? Jeg tittet hos Webzoo, og ingen av deres Eheim-filtere har det modellnummeret? Jeg har 2126 selv, som tilsvarer 2026 men har varme-element i tillegg. Men den modellen med to-tall som siffer nr 2 kjenner jeg ikke til? Er det en modell som ikke lages lenger?
mona o
Men hva slags modell er egentlig det 2[B]2[/B]26?

2226 er forløperen til det klassske 2026. 2226 er et like godt filter som 2026. Mitt har gått uten stans siden desember 2003.
gratulerer med nytt kar!
sitter bare å gleder meg til jeg er ferdig med sommerjobben jeg skal ha i sommer, for da skal jeg kjøpe meg nytt akvarium jeg òg!! ^^
Gratulerer, både med nytt akvarium og småttiser Ancistrusyngel er så søte!

Selv går jeg nå og titter på min nye 325-liter, som jeg fikk i hus på lørdag. Ettersom det er kjøpt brukt, bruker jeg laaaang tid til å tappe vannet i. Jeg har ikke lyst til å få 325-liter utover gulvet! Jeg er egentlig fryktelig nervøs over å ha såpass stort akvarium i huset. Brrr...
Tusen takk for respons,alle sammen

Jeg vet foreløpig ikke hva jeg skal fylle karet med,men jeg gleder meg skikkelig)Og det skal bli kanonbra

Frank;karet har jeg kjøpt på Hennes(det vet du vel hvor er),det er et brukt litt eldre Akvastabil,fikk det for 3000,-Synes det var veldig veldig billig)

Klart det kommer bilder etterhvert som karet kommer i stand.Det fulgte ikke bord med,så der må jeg finne på noe lurt.Mulig det blir lecastein/vinstativ slik jeg har under 250-literen.Lettvint og praktisk når jeg skal nyte rødvinen og studere fiskene mine

Ååhh,jeg er så glad)

Får ikke hentet karet før til helgen,gubben og en kompis kjører 30 mil for å hente det hjem til meg,det er snilt det

Og så de bitte bitte små ancistrusbarna da....helledussen noe så nusselig

Eheim 2226,hvor stort kar er den beregnet for egentlig?

Rotete innlegg dette,men det har vært en lang dag...
Liss Nilsen
Mulig det blir lecastein/vinstativ slik jeg har under 250-literen.Lettvint og praktisk når jeg skal nyte rødvinen og studere fiskene mine:) Ååhh,jeg er så glad:))

*knis*
For utsiktene til lett tilgjengelig vin, eller akvariet?)
Så stort kar på Hennes? Trodde ikke de hadde annet enn fjellørret der inne :p

2226 er som Geir sier så og si identisk med 2026. Dette er ett filter jeg neppe hadde brukt som eneste filtrering til noe større enn 220-250L, selv om jeg med stor sikkerhet hadde valgt større filtre der også.

Til ditt kar, vil 2226 i samarbeid med en 2028 gjøre susen. Skal du ha krevende fisk (magen min sier at tenker Malawi), ville jeg nok gått for noe ennå heftigere

PS: Forskjell mellom 2026 og 2226, er at sistnevnte ikke har ProII-funksjonene, og ikke er i produksjon lengre. Ellers er de identiske med tanke på volum og kapasitet.
mona o
[QUOTE=Liss Nilsen]Mulig det blir lecastein/vinstativ slik jeg har under 250-literen.Lettvint og praktisk når jeg skal nyte rødvinen og studere fiskene mine:) Ååhh,jeg er så glad:))

*knis*
For utsiktene til lett tilgjengelig vin, eller akvariet?)

Begge deler såklart*hihi*
Hei Søs.Gleder meg til å se vidundret når vi kommer hjem.Hmm,nå har du jo større kar enn meg,knis,tror jeg må en tur på finn.no......
vofsi
Hei Søs.Gleder meg til å se vidundret når vi kommer hjem.Hmm,nå har du jo større kar enn meg,knis,tror jeg må en tur på finn.no......

Jeg tror faktisk ditt kar er lengre,men mitt er høyere og bredere
Ja come on,la gubben din tro du virkelig har tørna))
Nå er karet kommet i hus,det står i garasjen.Damen i huset hvor det sto lovte å pusse alger og slikt og gjøre det rent,men det ser ikke ut:/
Ja.ja.men nå er det endelig her,og det er bare mitt,mitt,mitt)))
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap