Finnes det en snill Trondheimer som har et lite kar å låne bort??
Ja, det er altså mitt spørsmål i kveld...
Saken er den at jeg har bestilt meg nytt akvarie, og når flyttingen skal ta til her, så skulle jeg gjerne hatt et sted å satt fiskene. Jeg planlegger å ta meg litt tid med flytting og innredning, men siden jeg skal bruke den gamle sanden, og vannet, så blir dette litt kinkig...
Så, finnes det en snill sjel der ute, som har et lite kar stående, som er villig til å låne dette vekk for noen dager? (30-40 liter holder sikkert)
Jeg henter og leverer så klart, og tar fullt ansvar for karet i den tiden jeg har det.
Saken er den at jeg har bestilt meg nytt akvarie, og når flyttingen skal ta til her, så skulle jeg gjerne hatt et sted å satt fiskene. Jeg planlegger å ta meg litt tid med flytting og innredning, men siden jeg skal bruke den gamle sanden, og vannet, så blir dette litt kinkig...
Så, finnes det en snill sjel der ute, som har et lite kar stående, som er villig til å låne dette vekk for noen dager? (30-40 liter holder sikkert)
Jeg henter og leverer så klart, og tar fullt ansvar for karet i den tiden jeg har det.
Postet 03.08.07 kl 21:25
Postet 03.08.07 kl 21:35
Postet 03.08.07 kl 21:53
Postet 03.08.07 kl 21:57
Endret: 03.08.07 kl 21:58
Postet 03.08.07 kl 22:02
Postet 03.08.07 kl 22:10
når du sier luftepumpe, tenker du da på den steinlignende greia som blåser bolber?
I Tilfelle så er denne bare til pynt og har ingen effekt generelt for akvariet.
Vannet tar opp oksygen fra luften via bevegelse/sirkulajon i overflaten.
Så en pumpe er absolutt påkrevd hvis fisken skal være i kassa/esken over lengre tid. (mere enn noen timer).
I Tilfelle så er denne bare til pynt og har ingen effekt generelt for akvariet.
Vannet tar opp oksygen fra luften via bevegelse/sirkulajon i overflaten.
Så en pumpe er absolutt påkrevd hvis fisken skal være i kassa/esken over lengre tid. (mere enn noen timer).
Postet 03.08.07 kl 22:17
CarreraOg det skulle ikke ha noe å si at de står litt trangt i denne perioden? Kan vel bruke både pumpe og kolben fra det karet jeg skal tømme, så det er ikke noe problem.
Har du vært i en dyrebutikk å sett forholdene der?
Det er nok det minste problem, så sant du ikke har 20 fisk i en 10 liter eller no. u know what i mean.
Postet 03.08.07 kl 22:19
akvafil[QUOTE=Carrera]Og det skulle ikke ha noe å si at de står litt trangt i denne perioden? Kan vel bruke både pumpe og kolben fra det karet jeg skal tømme, så det er ikke noe problem.
Har du vært i en dyrebutikk å sett forholdene der?
Det er nok det minste problem, så sant du ikke har 20 fisk i en 10 liter eller no. u know what i mean.
Oh yeah, har sett, og nesten grått...
Er ikke all verdens med fisk jeg har, egentlig, og vi har noen kjekke plastdunker fra Ikea stående, så da kan jeg vel gå for den tenker jeg!!
Postet 03.08.07 kl 22:22
Postet 03.08.07 kl 22:29
Endret: 03.08.07 kl 22:29
Postet 03.08.07 kl 22:36
Postet 03.08.07 kl 22:56
Ikke mye kunstig i mine kar nei.
Har hatt en stor, kunstig stein/hule. Den var igrunn litt fin, men jeg ble lei den etterhvert.
Nå er det kun ekte planter, stein, og en god del røtter. Kommer nok til å fortsette den stilen i det nye også.
Har forresten en liten plasthule oppi der, godt skjult av planter. Denble satt inn til palettene mine, men de er i eget kar nå, så den blir neppe med over i det nye.
Gleder meg til å komme i gang nå!
Har hatt en stor, kunstig stein/hule. Den var igrunn litt fin, men jeg ble lei den etterhvert.
Nå er det kun ekte planter, stein, og en god del røtter. Kommer nok til å fortsette den stilen i det nye også.
Har forresten en liten plasthule oppi der, godt skjult av planter. Denble satt inn til palettene mine, men de er i eget kar nå, så den blir neppe med over i det nye.
Gleder meg til å komme i gang nå!
Postet 03.08.07 kl 23:09
Postet 03.08.07 kl 23:23
Postet 03.08.07 kl 23:24
BloppBloppKan jeg dytte inn et spørsmål om man kan ta greiner i karet? Eller bør man holde seg til røtter og steiner? Har ikke akkurat noe med hovedtopic å gjøre, men kom på dette siden det ble snakk om innredning. Kjenner Carrera, så går nok bra ;)
Det spørs på hva slags greiener det er snakk om, mange treslag som fort råtner når de blir lagd i vann.
Utover dette så kan jeg nok ikke svare deg, da jeg ikke har erfaring med greiner som innredning.
Du bør heller starte en ny tråd under innredning/skapning og presisere hva slags geriener du ønsker å bruke, det nok flere her med masse erfaring på området.
Lykke til.
Postet 03.08.07 kl 23:42
Postet 03.08.07 kl 23:46