Fester dere akvariereol til veggen?
Jeg skal ha en reol med 2 x 85L i høyden, og lurer på om jeg må feste reolen til veggen for at den skal stå stødig og ikke velte? Leiligheta jeg bor i er veldig rett og finn (betong) og jeg kommer jo til å vatre reolen. Siden jeg bare skal ha 2 i høyden skal det vel ikke være særlig fare for at reolen skal kunne velte?
Postet 11.12.07 kl 15:42
Postet 11.12.07 kl 16:00
Håvard Støre AndresenDu trenger ikke feste den når det bare er to i høyden, men det er jo en vurderingssak. Hvis du fester den får du kanskje mer sjelero;)
Da tror jeg at jeg får satse på å ikke feste og la det gå ut over min sjelero. Leier bare leiligheta og siden veggene er av betong er det ikke akkurat pene hull man setter igjen etter boring...
Postet 11.12.07 kl 16:06
Jeg har ikke festet mine reoler til veggen. De står rimelig støtt med alt vannet som tynger dem ned. Dette gjelder både reolen med to i høyden, og alle med tre kar i høyden.
Siden du bare skal ha to akvarier i reol, tror jeg du kan ta det med ro og ikke bekymret deg for velting (med mindre du har en haug unger som liker å klatre i ting da...
Siden du bare skal ha to akvarier i reol, tror jeg du kan ta det med ro og ikke bekymret deg for velting (med mindre du har en haug unger som liker å klatre i ting da...
Postet 11.12.07 kl 16:45
Jeg valgte selv å feste min til veggen, av årsaken Håvard nevner
Gulvene her er så fulle av ujevnheter, at jeg ikke stoler på at det er likt under alle fire labber etter en måned, og dette var nok hovedgrunnen til at de 450litrene føler seg tryggere bolta til veggen
Å borre i betong er lett - å fylle hullet etterpå er heller ingen kunst.
Men med såpass få liter som 170L fordelt på to kar, ville jeg ikke orket å leite fram murpluggene engang :o
Gulvene her er så fulle av ujevnheter, at jeg ikke stoler på at det er likt under alle fire labber etter en måned, og dette var nok hovedgrunnen til at de 450litrene føler seg tryggere bolta til veggen
Å borre i betong er lett - å fylle hullet etterpå er heller ingen kunst.
Men med såpass få liter som 170L fordelt på to kar, ville jeg ikke orket å leite fram murpluggene engang :o
Postet 11.12.07 kl 17:59
mona oJeg har ikke festet mine reoler til veggen. De står rimelig støtt med alt vannet som tynger dem ned. Dette gjelder både reolen med to i høyden, og alle med tre kar i høyden. Siden du bare skal ha to akvarier i reol, tror jeg du kan ta det med ro og ikke bekymret deg for velting:-) (med mindre du har en haug unger som liker å klatre i ting da...:-)
Nix, no kids running here! Da satser jeg på frittstående reol Jo enklere jo bedre!
Postet 11.12.07 kl 21:22