Bruk av gummihansker

Har kattunger i hus og dette medfører en del rifter på hender og armer. Vet ikke om det er noe særlig å grafse nedi akvariene uten hansker.
Kjøpte på butikken noen vanlige oppvaskhansker, kan disse brukes kom jeg på i etterkant?? Finnes det noen stoffer her som ikke er bra for karet?
Burde jeg heller få tak i engangshansker?
Oppvaskhansker er helt trygge for akvariet. Det er forsåvidt alle typer beskyttelseshansker. De er laget for å være nøytrale og ikke forrurense det man jobber med.

Når det gjelder små rifter og slikt vs akvarie så hadde jeg ikke brydd meg så veldig mye. Tror ingen har fått infeksjoner eller noe slikt som følge av dette, men det er mulig jeg tar feil.
Åpne sår\ rifter er alltid en yndet passasje for smittestoffer, og det er da alltid lurt å beskytte seg mot potensielle smittestoffer.
I ett akvarie finnes det ofte en del bakterier som også kan finne på å syntes at du ser forlokkende ut, og jeg ville nok brukt hanskene når sårene er ferske.

Men er vanlige vaskehansker lange nok til å ikke fylles med vann når du plasker å står i?
Inaktiv bruker
Flytende plaster er en smart oppfinnelse for oss som har henda mye i vann
Oppvaskhansker er nok ikke tingen når man skal helt ned på bunnen vil jeg tro, man tråkker vel lett over da. Men til vanlig stell der man ikke skal rote rundt i de nedre vannlag duger de nok.
Flytende plaster var en genial idè, eller retten og sletten slutte å leke med pus
Du kan bruke dyrlegehansker, som du får kjøpt på apoteket. Disse går helt opp til skulderen. Dette tipset har jeg funnet her på forumet, og fungerer helt supert.
Bare fortsett å leke med pusene dine, du.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap