Hvite alger?

Har nylig måttet kvitte meg med både ancistrus og SAE i karet jeg har Apistogramma, dette for å ha håp om at yngel skal overleve. Nå har jeg altså ingen algespisere i karet, kun Apistoene og noen C. Habrosus. Etter at jeg kastet ut algespiserne har det dukket opp noe hvitt, algeliknende på røttene. Det kan også minne om mugg, men jeg syns det er rart om disse røttene skal mugne, de har vært i vann i over et år.

Hva kan dette være? Bildene er med/uten blitz.
Kan ikke være matrester som ligger og mugner da? Finnes det flere steder i akvariet eller bare på rota?
Nope Forer kun med myggis, og hadde nok sett det om det var mygglarver i senter av dottene. Dessuten har jeg sandsnegler, og disse gjør kort prosess på evt. matrester. Dottene er kun på det stedet jeg har tatt bilde av + tuppen av en annen, eldre rot. Og der hvor det sitter på bildet er roten veldig tynn/spiss og strømmen sterk, så evt matrester blir ihvertfall ikke liggende DER.
Ligner på Hair algae langt nede på denne siden:

Ja, kanskje det. Kan ikke se tegn til grønnfarge, men det er bare ca en uke siden SAE'ne ble flyttet, så disse er helt "ferske". Fin link forresten, den er herved på favorittlisten.

Skal prøve med reker i karet, kanskje det gjør susen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap