Rengjøring av stinkende akvarie

Tømte ett akvarie for alt jeg fant av levende individer, men pga sykdom, så ble det stående med vannet noen uker. Spørs om det var noen snegler nedi grusen eller noe - for det stinket noe aldeles for jævlig. Har skylt utav akvariet flere ganger, men lukta sitter i :S

Så hva kan jeg gjøre for å bli kvitt den, er det feks trygt å bruke eddik til å vaske oppi der?
Du kan bruke eddik, ja, ellers finnes det jo også desinfiseringsmiddel for akvariebruk å få kjøpt. Jeg bruker JBL Desinfekt når jeg trenger den slags, men det finnes også et middel som heter Virkon S.

Sliter du med lukt burde eddik eller sitron ta seg av det.
Virkon er et utrolig sterkt desinfiseringsmiddel. Vaskepersonel bruker dette på sykehus i smitterom etter feks mrsa smitte... Men det går vel også litt på blandingsforhold pr liter vann regner jeg med. Vi bruker dette midlet noen ganger på jobben min, men et utrolig strengt regime å følge for å bruke det.
Bettina
Virkon er et utrolig sterkt desinfiseringsmiddel. Vaskepersonel bruker dette på sykehus i smitterom etter feks mrsa smitte... Men det går vel også litt på blandingsforhold pr liter vann regner jeg med. Vi bruker dette midlet noen ganger på jobben min, men et utrolig strengt regime å følge for å bruke det.

Kanskje det ikke burde brukes så veldig mye i akvariesammenheng da?
Til tross for at de har det i akvarienettbutikkene mener jeg.
Man bør vel ihvertfall være forsiktig med det.
Ciklide
[QUOTE=Bettina]Virkon er et utrolig sterkt desinfiseringsmiddel. Vaskepersonel bruker dette på sykehus i smitterom etter feks mrsa smitte... Men det går vel også litt på blandingsforhold pr liter vann regner jeg med. Vi bruker dette midlet noen ganger på jobben min, men et utrolig strengt regime å følge for å bruke det.

Kanskje det ikke burde brukes så veldig mye i akvariesammenheng da?
Til tross for at de har det i akvarienettbutikkene mener jeg.
Man bør vel ihvertfall være forsiktig med det.

Jeg tenker i og med at det blir solgt til akvariebruk, er nok ikke blandingsforholdene så mye og eller ikke så sterkt. Men ville vel heller personlig valgt andre løsninger til trådstarters problem
Tenker jeg prøver meg med eddik jeg da :p Ikke noe vits i å bruke skumle saker når man ikke må

Takk for råd!
virkon s er et fint midel å bruke.. dette er et type pulver som man blander ut i vann.. brukes for desi. fiskeutstyr fra en elv som er smittet av gyro..

kjekt å være laksefisker, da får man det her pulveret gratis..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap