Ene fisken min hpper ut så snart lokket er av

Blir helt gal jeg.. hver gang jeg tar av toppen på akvarie så hopper fisken ut...
Så å si hver gang.. og den lander med et klask på gulvet.. legger den da gjerne i en bøtte med vann til jeg er ferdig med enn hva jeg driver med oppi der...han har det nok bedre i akvarie enn på gulvet.. men han er ikke helt enig..
det er 4-6 cm med glass over der vannet stopper i akvarie.
Flere som har selvmordsfisker?
Jeg har en Øreål som er veldig glad i gulvet.
Å jeg sverger; det kommer en dag hvor jeg bare lar han ligge!!

hehe. Vel tettsittende dekkglass (hvor også hull for ledninger og fòring er tettet) løste problemet for meg.
å når jeg skal holde på med ett eller annet nedi der så passer jeg på å ta ut en bøtte eller to med vann slik at den ikke kravler ut så lett.

Øreålen kan jo forøvrig ligge på gulvet en hel dag og fortsatt være levende når du finner han på kvelden.
(en gang fant jeg ålen helt intørka i gulvet etter 6-7 timer, men da jeg skulle ta den opp i håven å kaste den, levnde den faktisk! tror aldri den lille fyren har vært så glad for å se vann igjen før..)
Nillomien
Blir helt gal jeg.. hver gang jeg tar av toppen på akvarie så hopper fisken ut... Så å si hver gang.. og den lander med et klask på gulvet.. legger den da gjerne i en bøtte med vann til jeg er ferdig med enn hva jeg driver med oppi der...han har det nok bedre i akvarie enn på gulvet.. men han er ikke helt enig.. det er 4-6 cm med glass over der vannet stopper i akvarie. Flere som har selvmordsfisker?

Åssen fisk er det du har?
Har hørt at Flying Fox er veldig glad i å hoppe ut av kar uten dekkglass...
Er en gullfisk faktisk.. hehe.. den er helt gal.. skulle tro den er hjerneskadet stakkar. får den gjør det gang på gang.. Noen ganger jeg den i forkjøpet og putter den i bøtta.. mens andre ganger er jeg ikke like heldig.. tror ikke den er blir skremt av at jeg tar av lokket heller.
tror den bare håper på mer mat.. ler
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap