Flekker på parketten

Hei.
Er det noen der ute som har forslag til hvordan man kan fjerne flekker på parketten? Flekkene kommer av gummi-knottene under en Eheim filterpumpe. Dumme knotter

Har prøvd med zalo og vann på ei tue, men det ble ingen forskjell.
Flekkene kan jo bli et problem den dagen karet skal flyttes, eller huset selges.
Jeg får legge papp-biter e.l. under knottene så det ikke blir flere flekker ihvertfall.

PS: Forresten veldig lettvint å fjerne hybelkaniner i Adobe Photoshop for dem som ikke liker å vaske gulv før fotografering

[External Image]

[External Image]
Hei, vi har furu spisebord, det vasker jeg med grønnsåpe å microfiberklut, da blir det som nytt ikke hatt en flekk som ikke har blitt borte ink kulepenn,fett,jordbær osv.

Har en blanding av vann å såpe i bøtte,mest såpe. helst ordentlig grønnsåpe. ikke billig dritt,stor forskjell bordet blir å lyst igjen.(blir mørkt av sola)

Du kan nå prøve i allefall å se
hei igjen

Fått vekk flekkene?
Hei du. Takk for omtanken.
Jeg har ikke fått prøvd enda. Har vært bortreist noen dager, men kommer hjem i kveld.
Skal følge opp her etter hvert
Jeg har vært selger for parkett i rundt to år nå. Flekker på parkett spørsmål er absolutt mitt område.

er parketten lakkert eller oljet? Så ikke det så godt på bildet
Kanskje denne?
Swiffer Magic Eraser er genial til å fjerne flekker. Mulig den funker?

(Høres ut som en ihuga husmor her, men er vel heller lat nok til å prøve alt av sånne produkter
Takk for alle svar her
Da har jeg kommet hjem. Glemte å kjøpe "ordentlig" grønnsåpe på butikken, men jeg prøvde med flytende grønnsåpe og microfiberklut. Flekkene er der fremdeles de. Bare den harde veden i årringene ble bra, men ikke veden i mellom. Gnikket lenge og vel...

Alexus
Jeg har vært selger for parkett i rundt to år nå. Flekker på parkett spørsmål er absolutt mitt område. er parketten lakkert eller oljet? Så ikke det så godt på bildet :)

Jeg er litt usikker. Tror treverket er lutet først, og så behandlet med
no` olje. Treet er litt lyst og blankt, uten å være lakkert, for å si det sånn. Blir mørkere der det er mye slitasje.

Rart med de flekkene i grunnen. Det har ikke vært fuktig der, men det virker som at gummien har trukket seg litt ned i treverket. Kanskje pga vibrasjonene fra pumpa?
Ingen katastrofe selvfølgelig, men ganske unødvendig og irriterende.
Tenkte at kanskje flere har dette siden disse pumpene er vanlige.
Bentejenta
Hei, vi har furu spisebord, det vasker jeg med grønnsåpe å microfiberklut, da blir det som nytt:) ikke hatt en flekk som ikke har blitt borte:) ink kulepenn,fett,jordbær osv. Har en blanding av vann å såpe i bøtte,mest såpe. helst ordentlig grønnsåpe. ikke billig dritt,stor forskjell;) bordet blir å lyst igjen.(blir mørkt av sola)

Får ikke tak i "gammeldags" grønnsåpe her jeg bor
Må vel prøve flekkfjerningsmiddel e.l i stedet.
er flytene jeg bruker, krystall... tenkte på sånne billig greier du får på europris osv
det gjør ikke samme nytten. (testa selv)
Vel, det var krystal jeg prøvde, men som ikke virket på dette.
Får se på resten av sortimentet på butikken.

Ble "rene" husmor-tråden det her

Siste utvei er vel å pusse ned området og olje det igjen?
legg ett teppe over du. funker alltid det.
Spørs om jeg ikke må skifte hele gulvet ;-D
Driver en matvare forretining, og når jeg flytter gulvkjølere el. og det ikke fungerer med vanlige rengjøringsmiddler bruker jeg Aceton.. Det tar alltid flekkene, men det er sterkt. Dette er jo på fliser og gulvbelegg, og ikke parkett.. Mulig det er for sterkt for parketten, men kansje du har noen rester som du kan prøve på først?
Takk for alle råd her!
Det ble aceton på Q-tips som ble løsningen. Det løste opp gummien etter litt gnikking på selve flekkene.
Ser ikke at det ble nye merker etter acetonen heller, men det tok vel bort litt lakk, olje eller hva det er gulvet er satt inn med, men det vises ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap