Vil et akvarie på 325l bli for bråkete for stua?

Tenker på å skaffe et akvastabil akvarie på 325l.
Hadde planlagt å ha det i stua, men er redd det vil bråke, og om det er bedre å plassere det et annet sted?

Har allerede et på 60l, og det bråker ikke. Men vil et større kar bråke mer?

Pumpe er am top 3338 hvis det har noe å si
Litt svak during fra filteret må man jo bare regne med, men det finns vel ikke ett sted ett akvarium hører mer hjemme enn i stua?
Nei er det jeg tenker også. Blir liksom ikke det samme om man må gå i et annen rom for å se det.

Hvor mye during vil litt si da?
Hehe.. sjønner at det ikke er så lett å forklare det..
Men tror du jeg vil merke stor forskjell fra 60literen som er helt stillegående? Har innvendig pumpe der da..
Plussmedlem
Som Ciklide skriver, litt during må du regne med.

Det har en del å si hva slags filter du velger. Noen hater bråket til AM-TOP, men andre opplever lite støy fra disse.
Håper at du har fått en av de "stille"
Ja håper at jeg har fått et stille.. Har ikke testa det enda..
Hater bakgrunnsstøy
Jeg har to Am-Top pumper og begge er helt lydløse.
Det er de andre jeg kjenner til også. Er det surkling i det, så er det luft i systemet som man må få ut.
Høres bra ut!
Da satser jeg på at det går bra da!
Er jo ikke bare bare å flytte hele greia om man finner ut at det bråker for mye
Jeg har hatt både 60, 180 og nå 300 liter i stua, og det er ikke stort mer støy av det på 300 kontra det på 60.

Hadde en ulyd i pumpa i starten, og det var veldig irriterende, men da den ble buttet, så ble det bare litt svak during, og det må man vel regne med.
Dersom du skal ha utvendig filter, jeg har to stk, ett Eheim og ett Tetratec.
Ingen av dem bråker særlig. Bare en svak dur. Tetratec lager minst lyd, å man må sitte helt ved siden av den for å høre den.
Eheimen lager en tanke mer lyd, men er etter mitt syn likevel ett mer effektivt filter. Dessuten står mitt inne i ett skap så mye lyd forsvinner.
Den eneste lyden man hører er igrunn vannet som føres igjennom slangene, å ikke motoren inne i filteret.

Dersom du skal ha brusestein oppi så bråker den litt.
Men akkurat brusestein er jo valgfritt.
(Jeg liker å ha mye oksygen i vannet, men kan godt forstå at noen blir gale av lyden luftpumpa og alle boblene lager)

Så lenge utblåsningsrøret til filteret står under vann kommer den nesten ingen lyd.
Sett det i stua, der det kommer til sin rett du.
Jeg har ett 540l akvarie i stua mi, og kan ikke si den lille støyen som kommer fra pumpene mine er noe å rive seg i håret etter.. Har 3 stk maxi jet på henholdsvis 2300l og 1000l . Filtersystem bak bakgrunnen da vel og merke

Mvh Kenneth
Tusen takk for svar alle sammen!

Da blir det stua, slik at jeg kan nyte synet av akvariet mest mulig..
Høres bra ut!
Du må registrere akvariet å legge ut bilder av det etterhvert.
Slik at vi får se hvordan det blir!
Kan ikke si det er noe mer støy fra min 500L enn det er fra di andre mindre karrene jeg har (ca 20 stk) Til min 500L har jeg to utvendige pumper, en innvendig eheim og en liten power head. Er sikker på at om jeg slipper ei knappenål på gulvet, hører jeg den når den når gulvet. Alle mine vann utblåsninger står hos meg under vann. Lykke til med karret i stua, det er der det hører hjemme ;- =)

Mvh Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap