Sende reker med posten i disse kalde tider

jeg selger ut en del av mine reker, da det rett og slett er alt for mange av dem.

Men, hva skal jeg gjøre når disse skal sendes med posten? Hvordan bør de pakkes for å kunne holde noe temp?

Håper noen kan hjelpe meg med dette...
er det ingen som kan hjelpe meg med dette?
er en slags varmepose eller noe sånt du kan få på posten
Hvis du pakker posen inni avispapir med aluminiumsfolie rundt og helst en liten isoporeske ,så burde vel det gå bra ?
En eske fylt med isoporkuler / chips er kanskje og en ide ?
Hvor får man i tilfellet tak i slike isoporesker?
Jeg er ikke sikker på hva de heter, men vet at i andre land bruker man varme- og kjøleposer mye. Tror de er av typen hvor man aktiverer en kjemisk reaksjon som enten varmer dem opp eller kjøler dem ned. Men det mest ideelle er jo hvis man kan vente til årstiden gjøre det litt lettere å sende...
Selvfølgelig er det beste og enkleste å bare vente til våren. Men jeg er desperat etter å bli kvitt en del av rekene mine. Det er overbefolket, og ingen lokale vil ha. hehe. Så da må de sendes.
kan godt hente noen.

Men send meg en mail om det er andre enn kirsebær reker du selger.
Alexus
Selvfølgelig er det beste og enkleste å bare vente til våren. Men jeg er desperat etter å bli kvitt en del av rekene mine. Det er overbefolket, og ingen lokale vil ha. hehe. Så da må de sendes.

jeg vil også ha men har ikke penger for øyeblikket=P
Jeg fikk nylig tilsendt reker og de var pakket i en pose med litt vann og javamose (mest vann, ikke så mye luft. skal hjelpe så det ikke blir for mye risting) avis utenpå posen, og så i en liten pappeske (lurt så de ikke klemmes i stykker av posten) og litt papir uten på der.

Men er det kaldt bør du vel pakke med heatpack
jeg snedte en pakke i posten med eplesnegler. sendte den som service pakke. (trudde at det var tryggest)
da den kom frem fikk jeg beskrevet at det så ut som om pakken hadde ligget i bunn av lasten. den var most og gjennomvått. og ingen av sneglene var i live(merkelig nok) merklig nok ble pakken liggnede i oslo i 3 ukedager...(kjekt med pakkesporing.)
Tror du har vært uheldig med den servicepakken. Pakker som må hentes på postkontor er nok uansett tryggest.
Ikke send som pakke! Det tar alt for mange dager og er alt for dyrt.

Sender du som brev (A post) er forsendelsen gjerne framme neste dag og koster nesten ingen ting.

Jo kortere tid posten oppbevarer forsendelsen jo mindre skader oppstår (de er ikke forsiktige på posten...)

Hei Alexus,

bruker ma søksfunksjonen finner man bl. a. dette her:

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1040&thread_id=29567

Det skulle egentlig hjelpe, eller?
Mvh
Lro
Sender du som brev (A post) er forsendelsen gjerne framme neste dag og koster nesten ingen ting.

Kan du sende pakker som A-post? Slik at de blir nødt til å hente dem på postkontoret? Litt kjipt om reker blir liggende ute i -10 grader.
Gå inn på posten.no så ser du hvor stor /tung pakkene kan være for å kunne sendes som brev.
Dammed og j9fer, har nok reker til dere. Gjør ikke noe om du ikke har penger akkurat nå, rekene flyr ikke vekk ;p

Det er desverre kun kirsebærreker jeg har for øyeblikket
disse er også yngel av de voksne, er vel rundt 4 måneder gamle nå, men har fin størrelse.

Ellers så skal jeg sjekke ut dette med posten.

Har søkt på forumet men har sikkert brukt feil søkeord...

har du andre reker som yngler også?
Beklager. Har kun kirsebærreker for tiden. Kommer til å få meg Red Bee reker ved juletider om jeg får tak i
Her er en informativ tråd om sending på diverse måter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap