Så var det min tur til å gå i fellen?!
Da var det tydeligvis min tur til å gå i fellen som mange andre har også. Jeg bestillte meg kjempeeplesnegler fra en annonse på nettakvariet for en liten stund siden og sendte mail med personen angående info og slik. Så etter jeg hadde overført pengene fikk jeg ikke noe mer svar og hørte ikke noe mer. Og ingen pakke i posten
Føler meg snytt her nå. Sitter her noen kroner fattigere og uten noen kjempeeplesnegler i karet! :/ Så da hadde jeg fått min lærepenge og vil være mer forsiktig fremover med hvem jeg bestiller av.
Men hva skal man ta for god fisk???
Føler meg snytt her nå. Sitter her noen kroner fattigere og uten noen kjempeeplesnegler i karet! :/ Så da hadde jeg fått min lærepenge og vil være mer forsiktig fremover med hvem jeg bestiller av.
Men hva skal man ta for god fisk???
Postet 27.01.09 kl 10:05
Postet 27.01.09 kl 10:32
Det er aldri lurt å overføre penger til noen man ikke kjenner. Da burde man finne en annen måte å betale. F eks paypal er et ganske sikkert system hvor man kan få tilbake pengene dersom varen aldri dukker opp. Finn.no bruker et system hvor kjøper overfører penger til et mellomledd (husker ikke navnet i farten), og når man mottar varen gir man beskjed til mellomleddet og selger får tilgang til pengene.
Ved å overføre penger til vilt fremmede ber man om å bli lurt.
Ved å overføre penger til vilt fremmede ber man om å bli lurt.
Postet 27.01.09 kl 10:56
Vanskelig å handle bare med folk man kjenner.
Men må meddele at etter mange mange mailer til selgeren har denne fellen fått en lykkelig slutt likevell
Viste seg at hun rett og slett hadde glemt meg og ikke vært på internett på en god stund. Og samtidig var hun gravid. Så fikk et supertilbud som erstatning på ventingen. Jeg skulle få alle sneglene helles da hun skulle slutte med snegler )
men kommer nok likevell til å være mer skeptisk fremover nå
Men må meddele at etter mange mange mailer til selgeren har denne fellen fått en lykkelig slutt likevell
Viste seg at hun rett og slett hadde glemt meg og ikke vært på internett på en god stund. Og samtidig var hun gravid. Så fikk et supertilbud som erstatning på ventingen. Jeg skulle få alle sneglene helles da hun skulle slutte med snegler )
men kommer nok likevell til å være mer skeptisk fremover nå
Postet 27.01.09 kl 13:15
MvjnzDet er aldri lurt å overføre penger til noen man ikke kjenner. Da burde man finne en annen måte å betale. F eks paypal er et ganske sikkert system hvor man kan få tilbake pengene dersom varen aldri dukker opp. Finn.no bruker et system hvor kjøper overfører penger til et mellomledd (husker ikke navnet i farten), og når man mottar varen gir man beskjed til mellomleddet og selger får tilgang til pengene. Ved å overføre penger til vilt fremmede ber man om å bli lurt.
Det systemet er jo laget for litt dyrere ting enn snegler til noen kroner da. Kontobetaling er eneste ok metode å gjøre handler med småting her inne i min mening, man må bare stole på at folk har mer moral enn å svindle seg til småpenger :P
Postet 27.01.09 kl 15:22
Postet 27.01.09 kl 15:57
[QUOTE
Det systemet er jo laget for litt dyrere ting enn snegler til noen kroner da. Kontobetaling er eneste ok metode å gjøre handler med småting her inne i min mening, man må bare stole på at folk har mer moral enn å svindle seg til småpenger :P
Hvor har du det ifra. Paypal kan brukes til alt og har ingen nedre grense. Er knyttet opp til f.eks en visakonto. Brukes på milioner av transaksjoner hver dag. Og kan du kan sende penger til en som ikke har Paypalkonto også.
Finn ut av det f.eks. her:
http://www.paypal.co.uk/uk
Eller google Paypal å finn det som er greiest å lese. Også på norsk.
Hvor har du det ifra. Paypal kan brukes til alt og har ingen nedre grense. Er knyttet opp til f.eks en visakonto. Brukes på milioner av transaksjoner hver dag. Og kan du kan sende penger til en som ikke har Paypalkonto også.
Finn ut av det f.eks. her:
http://www.paypal.co.uk/uk
Eller google Paypal å finn det som er greiest å lese. Også på norsk.
Postet 27.01.09 kl 16:12
Postet 27.01.09 kl 16:13
JostiNåh. No kluss med sitatet her, men den var til biXen's merknad.
Ikke bare sitatet det er kluss med Vet ikke helt hvorfor du blander Paypal inn her, jeg svarte ang. det Finn.no bruker (systemet som det var snakk om), som er en sånn avtaleholder av pengene.
Jeg vet meget godt hvordan Paypal virker, men det er nok skummelt for mange her inne, som heller foretrekker å forære kelneren visakortet
Postet 27.01.09 kl 17:02
Endret: 27.01.09 kl 17:03
Postet 27.01.09 kl 22:50
Så Paypal, som er et digert firma eid av eBay og den eneste betalingsmetoden eBay godtar nå til dags, er mer skummelt enn å overføre penger til vilt fremmede mennesker? Med Paypal har man hvertfall mulighet til å få tilbake pengene, med direkteoverføring har man ingen rettigheter. Og tviler på noen vil dra folk for retten for noen snegler.
Postet 28.01.09 kl 00:40
Endret: 28.01.09 kl 00:56
MvjnzSå Paypal, som er et digert firma eid av eBay og den eneste betalingsmetoden eBay godtar nå til dags, er mer skummelt enn å overføre penger til vilt fremmede mennesker? Med Paypal har man hvertfall mulighet til å få tilbake pengene, med direkteoverføring har man ingen rettigheter. Og tviler på noen vil dra folk for retten for noen snegler.
De som synes det er skummelt vet ikke hvordan det fungerer, derfor kan det fremstå som skummelt. Selv har jeg hundrevis av handler med VISA og Paypal, så jeg prøver å spre kjærleiken, men som sagt, til småpenger som 40kr som her inne ser jeg ikke poenget.
Postet 28.01.09 kl 09:23
ikke sikkert problemet mitt er løst likevell :/ hmm, skuffet.
Det går ikke an å anmelde slikt sikkert? Har egentlig ikke lyst til det heller. Men hva kan man gjøre. Jeg vil ha det jeg har betalt for :/
Får se nå da. Fikk beskjed om at hun skulle sende på onsdag sist uke. Ikke noe kom, såfikk jeg beskjed om nå mandag. Men ikke noe er kommet. Ikke fått noe mer svar etter dette!!
Det går ikke an å anmelde slikt sikkert? Har egentlig ikke lyst til det heller. Men hva kan man gjøre. Jeg vil ha det jeg har betalt for :/
Får se nå da. Fikk beskjed om at hun skulle sende på onsdag sist uke. Ikke noe kom, såfikk jeg beskjed om nå mandag. Men ikke noe er kommet. Ikke fått noe mer svar etter dette!!
Postet 05.02.09 kl 16:54