Prisliste på fisk

Kan man finne prislister på fisk på nett, eller kan jeg bare finne det i butikken?
Er ute etter pris på noen få arter.
Varierer prisene mye fra butikk til butikk, eller er dette fastsatt på noe vis?
Priser varierer noe voldsomt fra butikk til butikk på endel arter.
Selv om de henter fisk fra samme leverandør?
Jeg skal feks ha 20 stk av denne fisken. Den selger de konsekvent til 49 kr stykket i de sentrumsbutikkene i Oslo jeg har sjekket. Mens feks i bærum og moss går samme fisk for 39 kr stk. Det er penger å spare hvis man skal ha en skikkelig stim.

Her spiller nok husleie og hvor hardt trøkk det er på besøkende i butikkene inn.
Mine tanker om dette her jeg sitter ute "på landsbygda";
Butikker i tettbebygde strøk har stort kundepotensiale og har konkurranse av mange butikker = priser presses ned.
I "utkantnorge" er det færre kunder/mindre salg. Ingen konkurrenter = prisene presses opp.
Stooor variasjon altså.
Jeg har betalt "blodpriser" for enkelte fisker kjøpt i utkantnorge - det ser jeg jo når jeg en sjelden gang er ute og reiser til tettere befolket områder og er innom en zoobutikk og titter.
Det er synd, men det er forståelig.

mvh
ok.. Bor i Bodø jeg, vet ikke helt om det kan kalles utkant eller ikke.. Noe midt imellom kanskje. Greie priser her.. Kan man få prisliste fra btikkene, eller er dette noe de ikke vil gi ut?
Bodø er vel like nær Oslo som Frankrike er, så det er definitivt utkant :P
Noen butikker legger ut prisliste på nett, feks Dahls dyrerike har fiskeliste med priser på nettsiden deres. Du må nesten sjekke de butikkene som er i ditt strøk.

Er jo litt jobb med å holde sånne lister oppdatert til en hver tid så er nok ikke så veldig mange butikker som gjør det vil jeg tro
biXen
Bodø er vel like nær Oslo som Frankrike er, så det er definitivt utkant :P

Hehe, som om jeg skulle sagt det selv ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap