Sand som man ikke bruker lenger
Postet 03.03.09 kl 19:59
Jeg har tatt med på hytta og slengt ut diverse steder der. Har også ei bøtte stående hjemme. Blander litt av grusen i blomsterjorda når jeg skal potte om. Jeg har stortsett bare kaktus og sukkulenter, de liker litt sandete/grusete jordblanding. Legger også et lag med akvariegrus oppå jorda, rundt halsen på kaktusene. Da renner vannet rett forbi halsen og forhindrer fukt der som lett kan få kaktus til å begynne å råtne. Syns det ser penere ut også med grus på toppen (selvfølgelig hvis grusen er grei i farge osv)
Postet 03.03.09 kl 23:49
Inaktiv bruker
Vet du hva, det der må være en av de mer vettuge måtene å bli kvitt akvariegrus på. Kudos. Og kan godt hende jeg kopierer den =p
Postet 03.03.09 kl 23:59
Jeg tar gammel og brukt akvariesand (som er smekkfull av næring for planter!) med meg ut i hagen. Avhengig av hvilken årstid det er, så slenger jeg det enten ut i blomsterbedene (vår og sommer) eller i hekken (vinter). Tror de fleste bedene har fått en bøtte våt akvariesand på et eller annet tidspunkt nå De fleste planter setter nemlig stor pris på litt sand i jorda, det gir mere luft og friskere røtter. At sanden også har en del fiskebæsj som næring er en bonus
Postet 04.03.09 kl 00:10
Postet 04.03.09 kl 00:14
Postet 04.03.09 kl 08:40
Postet 04.03.09 kl 09:17
Postet 04.03.09 kl 12:04
Dagfinn Lunde[QUOTE=Lisbeth] I tillegg til dette vanner jeg med akvarievann ukentlig (hver gang jeg bytter vann på akvariene) så her er det mye gjenbruk av akvarie "avfallet"
Den vanningen der tror jeg at jeg kommer til å kopiere såfort været blir bedre
Har du ingen inneplanter? De setter også pris på akvarievannet
Postet 04.03.09 kl 12:13
Postet 04.03.09 kl 14:44