Har nå fått små grønne fluer.

Jeg har et akvarium på 100 liter,,har nå fått små grønne fluer..De sitter bak med pumpa og filteret.. Har ingen fluer på utsiden av akvariet, men når æ åpner lokket så kryr det med fluer...Vet ikke kor dem kommer fra..
Er det noen som har vært borti det samme?

Har hatt akvarium lenge nå, men aldri fluer..

Så er det noen vennlige sjeler som kunne ha hjelpet meg???
det der skjedde med meg også...har du blomsterpotter i rommet ditt?.jeg hadde ett par kaktuser og noen andre planter stående oppå karet mitt, og i blomsterjord elsker sånne små fluer/knott å bo...(hvertfall ettersom jorda blir ganske varm også) og det krydde av dem under lystoppen min... fuktig luft og varme/lys er jo mekka for fluer bare ett lite tips...sjekk blomsterpottene dine for det er veldig vanlig med blomsterfluer
Ja har skjekka blomstene, men de blomsterfluene er jo svarte og disse e grønne...
Interessant
Hvor store er disse da?
Finner du noen som ligner her, hvis du blar litt?:
Green flies
er det denne har du ett annet problem sabotører neida...men var det første jeg tenkte på... for fluene jeg hadde var sånne bladlus lignende greier og de var grønne...
hei
de er litt mindre enn disse blomsterfluene som er svarte..og så er de helt lyse grønne..
hehe det var godt at det ikke er sånne fluer

jrg syns også det høres ut som bladlus de vil gå etter lys og fuktighet så liksom ikke så mange fluer som lever i vann heller så har litt vondt for å tru at de kommer FRA akvariet...heller at de har kommet seg INN i det capslocken var ikke for å skrike
larsh
jrg syns også det høres ut som bladlus:) de vil gå etter lys og fuktighet så:) liksom ikke så mange fluer som lever i vann heller så har litt vondt for å tru at de kommer FRA akvariet...heller at de har kommet seg INN i det:) capslocken var ikke for å skrike:)

Har du flyteplanter kan bladlusa godt klare seg i akvariet en stund
Jeg har også noen små, hvitaktige (eller er det lysgrønne?) nesten knott-lignende insekter. De lever i overflaten og tiltrekkes av lyset tror jeg. De bryr jeg meg egentlig ikke om, jeg tror ikke de er menneske-etere :p Hehe Men jeg har lagt merke til at Nannostomus-tetraene mine går helt bananas når de får øye på en sånn! De blir helt ville i blikket og HOPPER for å ta dem Levendefôr er snacks

Det var veldig morsomt å observere dette her i helga når jeg holdt på med vannbytter. Vannstanden var senket, og en slik mygg/knott lignende sak forvillet seg på utsiden av glasset og satt på frontglasset over vannlinjen. Da tetraene så dette, så flokket de seg sammen og nistirret opp på denne myggen. De visste jo ikke at den satt på utsiden. De hoppet opp etter tur, kræsjet i glasset, for å prøve å få fatt i denne myggen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap