Jeg tenker; Tappe ned 250 literen såpass at det går an å dra det vekk med fisk i. Få på plass 450 literen der 250 literen stod. La pumpa gå i det lille vannet som er i 250 literen så fiskene klarer seg en stund.
Fyller opp og innreder 450 literen. Jeg har litt ømfindtlige fisk så siden jeg må fylle karet med helt nytt vann er planen å la pumpa (som hører til 450L) kjøres på fullt natta over sånn at vannet får luftet seg ut.
Jeg har tenkt å skylle filtermediene som er i pumpa til 450L skikkelig godt og så neste dag bare fylle over all filtergugge fra filteret i 250L over i den nyvaska pumpa. Akvariet jeg skal overta går med malawi ciklider nå og jeg er litt redd for evt sykdom eller lignende jeg kan føre over til mine? Hvis jeg skyller filtermediene med skikkelig varmt vann? Eller bør jeg kanskje bare kjøpe helt nytt filtermedie og så helle over all guffa fra gamlepumpa?
Sørger for at vannverdier og temperatur er lik i begge karene og slenger alle fiskene rett oppi 450 literen dagen etter lufting av vannet?
Høres ut som en grei plan?