Hytta i 2 dager!

Hei, kjøpt 60liters akvarium for 1 uke sia nå, men skal på hytta til helga og da lurte jeg på kan lyset i akvariummet stå på i 2 dager eller blir det mye alger?
Ingen problem
du kan lett ha lyset AV også i to dager..
Bedre å ha lyset av enn på konstant i 2 dager. Det aller beste er å skaffe deg en timer, det er noe du bør bruke hele tiden uansett så like greit å skaffe med en gang. Velldig billig på Clas ohlsson

10 timer med lys er nok. Jeg har mine timere på fra kl. 15 - 01. Da har fiskene lys på den tiden jeg er hjemme. Hvis du feks slår på lyset om morran før du går på skole/jobb må du jo slå av lyset igjen i 18 tida for å unngå algeboom og da får du ikke særlig glede av karet ditt mens du er hjemme
Det jeg har gjort til nå er at jeg skrur på lyset kl.9 på orgen før jobb og skrur av kl.23.00. er dette bra eller burde jeg ha det på mindre?
14 timer lys hver dag er ikke noe du vil ha over særlig lengre tid, hvis du ikke ønsker et akvarie fullt av alger da

Plantene klarer bare nyttegjøre seg av lyset ca 10 timer.
Hei, hvorfor ikke unngå hele problemet ved å kjøpe et "timer" - se f.eks. denne fra Biltema (eller et annet firma) til ca kr 50,-. http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=125345

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap