Hvordan forberede et kar som har blitt brukt til karantene klar for salg?

Jeg har et kar på 110Liter som blir hentet av kjøper på Søndag.

De siste ukene har det gått 2 VF Perlegurami der (ca 5-6uker). Jeg har medisinert 2 ganger med Esha 2000 og muligens Esha Exit.

Ellers så har karet blitt brukt som selskapskar.

Er det noe jeg bør gjøre før jeg selger karet av rengjøring eller andre ting jeg ikke har tenkt på? Kan kjøper bruke sanden som er i karet? Det ligger torvplater og plantesubstrat under, så fra ønske fra henne vil hun gjerne beholdet dette inkl sanda. Kan hun det etter å ha hatt karantene i det karet?

De 2 Perleguramiene har virket frisk hele tida, men man vet jo aldri:/

Takker så mye for tips!
bompibjørner?

da esha medisinene ikke har noen ekle bivirkninger ville jeg ikke gjort annet enn hvis det ikke hadde vært medisiner oppi det. greit å opplyse til kjøper, men tror ærlig talt ikke det har noe å si de fleste parasitter og slikt overlever jo også kun en kort stund uten en "husvert"
Bompibjørner!! Yeah!!! Woho!

Beste tegneserie ever eller?

-Tim
Takk til Tim!*:P*

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har solgt et kar og vet derfor ikke hvordan man selger den, eller jeg vet hvordan man selger de, men ikke hordan jeg forbereder karet til hun henter det...?

Ingen husvert til parasitter her i huset nei!
Du gjør som man gjølr med "vanlige"akvarium, man tømmer og vasker det og dermed er det klart for henting.
Ikke fare for noe spredning av smitte, viss vedkommende som henter det kjører inn karret/filteret slik det skal, da er eventuelt smitten som har overlevd så langt død for alltid(min mening og erfaring da).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap