Belegg på røtter og huler under innkjøring - gjøre noe med dette?

Nå har karret stått til innkjøring noen dager, og ser at det er kommet et lyst (hvitt/lysegrønt) belegg på røtter og kokkosnøtthuler.

Hva er dette?
Skal det være slik, eller skal det gjøres noe med?
Det betyr at det enda er næring i røttene.. vet ikke hvor farlig det er, men jeg tok ut min rot som hadde dette belegget. Skal koke den i noen timer, og se om det blir borte..
Dette er røtter som har vært i bruk. Den ene ble tatt rett fra karret jeg har fisker i, og satt inn i karret som er under innkjøring. Hadde ikke dette "problemet" på roten når den lå i karret med fisk.

Det er ikke farlig, men litt stygt og ekkelt er det jo. Jeg hadde oppi en god slump med tetra torumin i et kar med denne soppen. Og soppen smeltet rett og slett vekk, veldig effektivt! Du kan også prøve [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=223&produktid=2005&Navn=08. Salter&HKatID=32]Aqua Medic Amazon [/URL]som også er sortvannskonsentrat, drøyere i bruk enn tetra sine produkt
Ellers kan du ta opp rota og skrubbe det vekk. Soppen forsvinner etterhvert av seg selv, men det kan ta en stund
Så det er en sopp altså.

Vil en algespiser ancistus ta seg av denne etterhvert?

Er det noe man MÅ fjerne, eller kan man bare se på at den forsvinner av seg selv med tiden? Hvor lang tid tar det isåfall (altså snakk om måneder eller veldig mange måneder)?
Joda noen fisk og snegler spiser noe av denne soppen. Du trenger ikke ta det vekk siden det forsvinner av seg selv, men jeg har valgt å fjerne det meste hvis det har oppstått. Hvor lang tid den bruker på å gå vekk uten å gjøre noe husker jeg ikke. Noen uker kanskje, 2-3 uker?
Ok

Hva heter denne soppen? Hva er årsaken til at den kommer?

(nå er jeg på nysgjerrig-planet)
Det må noen andre svare deg på. Er flere tråder om temaet fra før så du finner svar på det hvis du søker
fant noen treff ja

Om andre som leser tråden,og lurer på det samme som jeg, kan svarene leses her: http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1003&thread_id=41489
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap