Hva i all verden er dette?

Noen som vet hva dette er? Fant 2 slike i karet mitt nå.

Ser ut som en øyenstikkerlarve. De ser litt sånn aliens ut Søk på nett så finner du. Vær klar over at de er rovdyr og spiser det som er smått nok og mulig å fange

Må si meg enig med Lisbeth. Det der ligna mistenkelig på øyenstikkerlarve.

Er ikke sikker på om det er en øyenstikkerlarve, for jeg har nå søkt på nettet og bildene jeg finner ligner ikke helt på det jeg har funnet.
Legger ved noen flere bilder av skapningen
Helt klart en nymfe av en eller anne type.
Det er uansett larve av et eller annet flygende insekt. Og du kan nermest se på hodet at det er en rovlarve. Derfor bør du få de ut av akvariet hvis du har noe de kan fange og spise
Flott øyenstikker nymfe
den var fin ) mn vær obs de spiser småfisk å yngel og alt annet de kan gripe tak i
Lisbeth
Det er uansett larve av et eller annet flygende insekt. Og du kan nermest se på hodet at det er en rovlarve. Derfor bør du få de ut av akvariet hvis du har noe de kan fange og spise

Fant 2 stk, og begge tok jeg å skylte ned i do
Fant noen gode bilder når jeg søkte på "nymfe av øyenstikker"

Kanskje det er en steinflue?
Lisbeth
Fant noen [URLBLOCK1]når jeg søkte på "nymfe av øyenstikker" Kanskje det er en steinflue?

Lurer på om det kan være en stikkemygg larve.
Det er en øyenstikker
det er en øyenstikker larve ikke vanskelig å se,. se på hodet, stort 3 kantet hode med støre oyne,.
dette du hadde er av typen grønn eller rød vannnymfe, liten å tynn sak...

er avbildet på linken ( ikke den tykke )
Plussmedlem
Kakktuzz
Lurer på om det kan være en stikkemygg larve.

Det er en ting det ikke er.
En voksen stikkemygg er t.o.m. mindre enn denne du har funnet i karet. I tillegg har larvene til myggen ingen bein.

Dette er nok avkom av en eller annen øyenstikker/vannymfe.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap