Se på dette; "Intensivt oppdrett kan skape monstertorsk"

stakars fisk!!
Hva mener du egentlig med overskriften?
"De på detet" forstår iallefall ikke jeg hva er for noe...?

PS!
Har du dysleksi?
Oy
mona o
Hva mener du egentlig med overskriften? "De på detet" forstår iallefall ikke jeg hva er for noe...?

så det sko jerne fot forandra det det
so være se på dete
mona o
Hva mener du egentlig med overskriften? Har du dysleksi?

hva er det?

Hvis du ikke vet hva dysleksi er, så har du det ikke

Men hva er så grunnen til at du skriver totalt uforståelig mye av tiden? Du er jo 13 år, så med den skrivemåten din har jeg faktisk hele tiden trodd du hadde en form for dysleksi - altså noe som kan forklare skrivevanskene.

PS! Jeg vil understreke at jeg mener absolutt ikke noe vondt med dette, men det er vel naturlig å spørre
Javel, men da er det vel en form for dysleksi, da
Greit, da har vi forklaringen

Men bruk helst litt ekstra tid, Ciklidesyka, og se over det du skriver to-tre ganger før du poster det. Det er ingen vits å skrive noe når ingen forstår hva du mener, så prøv.

Jeg kjenner folk med dysleksi, og det krever litt mer innsats når man skal skrive noe da, men det er fullt mulig å få det til å bli forståelig.
Jeg tror du skriver på dialekt også? Hvis du har skrivevansker og skriver på dialekt i tillegg gjør du det nesten umulig for andre å forstå deg.
Og jeg regner med du legger ut innlegg på et åpent forum fordi du ønsker at andre skal lese dem?

Det går en tråd om akkurat dette nå som du kanskje burde lese
ciklidesyka
[URLBLOCK1] stakars fisk!!

At det oppstår monsterfisk ved intensivt oppdrett er vel ingen nyhet, Det har vert en kjent sak innen laksenæringa i laang tid. Der har vert en del fryktelige deformasoner opp igjennom tiden, men det er sånt som skjer når de prøver å oppnå en vekstrate som er minst 3 ganger normalen. Noe det ligger okonomiske motiver bak. Men folk flest vet bare ikke om det.

Det som er nyheten er at nå er det tatt torsk av den typen av fiskere, slik at almenheten får vite om det. Ikke overaskende egentlig, torskeoppdrett er jo en relativt ny næring. Så det var vel bare et tidsspørsmål før slike mediainnslag dukker opp.

Har selv ikke noe til overs for denne varianten av oppdretsnæringen. Det skal vist berge oss når havet er tomt for fisk. Men det tar 6kg fisk pr. kg laks. Hvor skal fisken som blir for komme fra når havet er tomt for fisk...

Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap