Rar ting med pigger i akvariumet.
Hei.
De siste uken har det dukket opp noe rart i 120l min.
Det er en liten, rund, grønn/brun ting med tre pigger som stikker ut.
Den runde tingen i midten er ca 3mm stor og så stikker det ca 1cm store pigger ut i tre retninger.
Piggene er veldig spisse.
Jeg fjernet en for ca en uke siden, og kastet den på grunn av at jeg trodde det var ett eller annet rask som hadde blitt med planter jeg kjøpte, men idag har jeg oppdagt to til som ligger på bunnen. De ligger der vannstrømmen får avføring og annet avfall til å samle seg.
Noen som har anelse om hva dette kan være?
På forhånd takk for svar.
Hilsen
Marianne
De siste uken har det dukket opp noe rart i 120l min.
Det er en liten, rund, grønn/brun ting med tre pigger som stikker ut.
Den runde tingen i midten er ca 3mm stor og så stikker det ca 1cm store pigger ut i tre retninger.
Piggene er veldig spisse.
Jeg fjernet en for ca en uke siden, og kastet den på grunn av at jeg trodde det var ett eller annet rask som hadde blitt med planter jeg kjøpte, men idag har jeg oppdagt to til som ligger på bunnen. De ligger der vannstrømmen får avføring og annet avfall til å samle seg.
Noen som har anelse om hva dette kan være?
På forhånd takk for svar.
Hilsen
Marianne
Postet 05.12.09 kl 18:06
Postet 05.12.09 kl 20:18
Piggete skapning
er ikke det en piggete snegle du har ????,. skulle likt å sett bilde av krypet,.
kråkebolle er det neppe, siden de lever i saltvann,.
mend et finnest et utall snigler,og noen har piggete skall.
kråkebolle er det neppe, siden de lever i saltvann,.
mend et finnest et utall snigler,og noen har piggete skall.
Postet 05.12.09 kl 20:26
Postet 06.12.09 kl 13:19
Postet 06.12.09 kl 14:19
Postet 07.12.09 kl 01:06
Kan
er det en øyenstiker onge? som begyner å få vinger??
Postet 07.12.09 kl 14:53
ciklidesykaer det en øyenstiker onge? som begyner å få vinger??
Det er det ikke. En nymfe ("øyenstikkerunge") ser sånn ut ;)
Postet 07.12.09 kl 23:42
Postet 08.12.09 kl 16:31
Eller send inn bilder og forklaring til dette nettstedet:
Spør en biolog.
Her vet de nesten alt, om mye artig å se på (ting som andre spør om).
Spør en biolog.
Her vet de nesten alt, om mye artig å se på (ting som andre spør om).
Postet 08.12.09 kl 16:35
den er en del grønnere enn det ser ut på bildet når den er i vannet, men den ble raskt brun da jeg tok den ut.
"kroppen" i midten er nesten litt lodden.
Jeg har aldrig sett noen bevege seg, men jeg ser dem i ulike deler av akvariet, men om de bare flyter med strømmen eller beveger seg selv vet jeg ikke.
hvor, og hvem på universitetet skal man ta kontakt med for å finne ut slikt da?
"kroppen" i midten er nesten litt lodden.
Jeg har aldrig sett noen bevege seg, men jeg ser dem i ulike deler av akvariet, men om de bare flyter med strømmen eller beveger seg selv vet jeg ikke.
hvor, og hvem på universitetet skal man ta kontakt med for å finne ut slikt da?
Postet 08.12.09 kl 16:36
Postet 08.12.09 kl 18:26
turbopiaden er en del grønnere enn det ser ut på bildet når den er i vannet, men den ble raskt brun da jeg tok den ut. "kroppen" i midten er nesten litt lodden. Jeg har aldrig sett noen bevege seg, men jeg ser dem i ulike deler av akvariet, men om de bare flyter med strømmen eller beveger seg selv vet jeg ikke. hvor, og hvem på universitetet skal man ta kontakt med for å finne ut slikt da?
Gå i resepsjonen og spør etter hvor instituttkontoret til Biologene er. De har sikkert en zoofysiologi avdeling eller noe annet artig som styrer med dyr.
Postet 10.12.09 kl 19:04
Postet 10.12.09 kl 19:39