Vurderer flere fisk i 110-literen - hvilke?
Hei
Vi har et 110-liters akvarium som er innredet med masse planter, røtter og Biltema-sand. Det inneholder 10 dragefinner (Iriatherina Werneri), 5 ottoer og 2 sommerfuglciklider (Microgeophagus Ramirezi).
Vi liker alle fiskene våre kjempegodt, og de trives sammen alle sammen, men vi føler likevel at noe mangler. Kan vi ha noen flere fisk, og i så fall hvilke?
Kriterier:
- Må tåle en ph på ca. 6,5.
- Må være fredelig.
- Må ikke være for liten, slik at den er i fare for å bli jaget av sommerfuglene.
- Må ikke ta egg eller yngel (håper på oppdrett av sommerfuglene).
- Gjerne en fin og fargerik fisk.
Håper noen kan komme med forslag
Vi har et 110-liters akvarium som er innredet med masse planter, røtter og Biltema-sand. Det inneholder 10 dragefinner (Iriatherina Werneri), 5 ottoer og 2 sommerfuglciklider (Microgeophagus Ramirezi).
Vi liker alle fiskene våre kjempegodt, og de trives sammen alle sammen, men vi føler likevel at noe mangler. Kan vi ha noen flere fisk, og i så fall hvilke?
Kriterier:
- Må tåle en ph på ca. 6,5.
- Må være fredelig.
- Må ikke være for liten, slik at den er i fare for å bli jaget av sommerfuglene.
- Må ikke ta egg eller yngel (håper på oppdrett av sommerfuglene).
- Gjerne en fin og fargerik fisk.
Håper noen kan komme med forslag
Postet 25.11.10 kl 17:51
Hva med Moskito-Rasbora Det er en liten rød stimfisk.
Har selv hatt disse i en 110 liter sammen med Sommerfuglciklider, og det gikk bra
Har selv hatt disse i en 110 liter sammen med Sommerfuglciklider, og det gikk bra
Postet 25.11.10 kl 18:38
Postet 25.11.10 kl 20:02
Postet 25.11.10 kl 20:40
Postet 25.11.10 kl 20:42
Postet 25.11.10 kl 20:45
Postet 25.11.10 kl 20:51
Hva med Microrasbora kubotai, Pseudomugil furcatus, Hypseleotris compressa, eller dvergkardinalfisk ?
Postet 25.11.10 kl 20:57
Takk for mange fine forslag!
Har ett spørsmål, noen som vet om jeg kan ha noen form for gurami oppi der? Lakrisgurami, f.eks.? Det er ikke mye strøm i vannet, og karet er innredet med en del planter. Vet jeg ville ha en fargerik fisk, men lakrisguramien er jo så søt Liker også flere andre typer guramier.
Noen som har innspill?
Har ett spørsmål, noen som vet om jeg kan ha noen form for gurami oppi der? Lakrisgurami, f.eks.? Det er ikke mye strøm i vannet, og karet er innredet med en del planter. Vet jeg ville ha en fargerik fisk, men lakrisguramien er jo så søt Liker også flere andre typer guramier.
Noen som har innspill?
Postet 26.11.10 kl 10:23
Hvilke av lakrisene tenkte du på? Parosphromenus linkei eller Parosphromenus deissneri ? Legg merke til at de begge liker PH'en du søker, men den ene foretrekker ganske mye varmere vann en den andre.
Ellers så kan jo noen slike passe bra
Ellers så kan jo noen slike passe bra
Postet 26.11.10 kl 18:56
Postet 26.11.10 kl 21:28