Vurderer akvarie på 510 liter, men...

er veldig usikker!

Er helt fersk i det gamet her, og har bare et akvarium fra før på 65 liter. Det har jeg vel hatt et par måneder nå. Men så lurer jeg på om jeg ikke har fått et snev av denne litersyken jeg også... Har så innmari lyst på praktbotia, og i et 510 liters karr ville de jo fått riktig god plass . Men det som skremmer meg mest med så mye vann (bortsett fra at det ville dominert hele kåken min omtrent) er vannbyttene.... Hvordan gjøre dette praktisk??

Dette store akvarie kan jeg få billig av en slektning, men burde kanskje se meg om etter et mindre et...? Kanskje et på rundt 300 liter hadde vært mer enn nok....*tenke*
Inaktiv bruker
Praktbotia
300 liter vil være nok en god stund, men når praktbotiaen blir over 20 cm (som kan ta en del år) så vil jeg si at 500 liter er minimum på sikt.
Vannbyttene bør absolutt foregå ved hjelp av slanger og ikke med bøttebæring

Du trenger en slange som er lang nok til at den rekker fra karet og til et sluk, jeg har montert et powerhead med blåfiltersvamp på da det er noen centimeters løftehøyde opp til vasken min.

For å fylle vann inn bruker du enten en kobling fra claeser`n på vasken inne sånn at du kan bruke hageslange rett oppi karet. eller fyller opp en mellomlagringstank på samme måte. Mellomlagrer du vann trenger du en powerhead med slange som du setter oppi karet ditt.

Da går det som en lek og du kan drikke kaffe mens jobben gjør seg selv, det anbefales ikke å forlate rommet under noen omstendighet da det fort blir mye vann utover om du er like glemsk som meg.
Jeg har et 900 liter kar og gjør som Ohr. Ingen problem . Mye mindre arbeid med det store enn de små 120-litrene. Enkelt. Men det må altså plasseres slik at du har både tilgang til vask/krane og helst fall til avløp.
Hei på du :-)
ikke noe å tenke på synes jeg morro med stort akvarie,
Jeg har hatt noen små akvarier for mange år siden,bråbestemte meg i august for å begynne på`n igjen. Fikk et veldig godt tilbud på et 540 liters kar jeg bor i hytte, med liten stue, men etter litt grubling og flytting på ting står det nå som om det alltid har vært der. Å JEG ANGRER IKKE

lykke til

(å skulle du av en eller annen grunn bestemme deg for et mindre,så er jeg interisert )
Takk for innspill, skal tenke litt mer
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap