Tips til terrarium?

jeg har lyst til å lage terrarium for planter, ikke dyr. jeg tenker på å bruke en 11 liters fiskebolle, men vet ikke helt hvilken stil jeg skal gå etter. ørken kanskje? det hadde vært stilig, men hadde også vært tøft å lage noe for min venus fluefanger.

har dere noen tips til hva jeg kan gjøre?
Stikk innom reptilfreaks.no eller reptilweb.no -de er flink på sånt
ingen her som vet noe? syntes det blir litt tungvindt å være på så mange sider, men det må vel kanskje til.
Terrarium for planter er mange ting. Alt fra en enkel gullfiskbolle med sand i bunnen og noen sukkulenter og da f eks noen små kaktuser. Du kan innrede et lite regnskogsterrarium med tåke for små orkideer, bromelia og så alt mellom disse to ulike biotopene. Du bør nok fortelle litt mere hva du har tenkt på, da blir det lettere å hjelpe deg. Si også gjerne noe om hvilken teknisk utrustning du har /skal ha.

Du skissere to ytterpunkter mellom ørken og planten venus fluefanger Dionaea muscipula vokser på myrer og må derfor stå i myrjord og ha mye vann, helst regnvann og gjerne med våt bjørnskogmose rundt seg.
nå har jeg et 30 liters akvarium med 25W E14 lys jeg kan bruke. det har også dekkglass.

er det mulig å få tak i myrjord andre steder enn i ei myr? hvor får man tak i den mosen du nevner?

har dere tips til annet enn venus fluefanger jeg kan ha i myrmiljøet?

har dere tips om eventuelt andre miljøer som er spennende?
ingen som har peiling på å lage myr miljø?
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap