Total blackout, dyremishandling?

Noen som har sett total blackout i det siste? De tømmer åler fra et lite akvarium ned på mennesker så de kan trykke på ålene og krepsene for å gjette hva de er, og kaster de opp vegger for å treffe et akvarium med noen cm med vann. Er det bare jeg som mener at det er dyreplageri? Få høre deres mening!

Er visst helt ok for mattilsynet dette her ....
frosken
Er visst helt ok for mattilsynet dette her ....

Det syns jeg er trist, for følgende står i dyrevernsloven:

§ 3. Generelt om behandling av dyr

Dyr har egenverdi uavhengig av den nytteverdien de måtte ha for mennesker. Dyr skal behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger.

Plussmedlem
Uffameg, ja, jeg skjønner ikke hensikten med sånt. Kan de ikke bruke noe annet og kunstig i stedet?
Anders Kaste
Uffameg, ja, jeg skjønner ikke hensikten med sånt. Kan de ikke bruke noe annet og kunstig i stedet?

Det har du jammen meg rett i. Folka tror jo alt er levende og ekkelt fordi de ikke kan se noe. Toppluer, makaroni osv hopper de jo i taket for fodri de tror det er levende
Ja jeg synes det er helt forferdelig at de skal drive sann med dyra, å de slår rottene med glasskolber og oster for at de ikke skal komme bort til de. Edderkoppene er jo falske, så hvorfor skal ikke noen av de andre dyra også være falske? Jeg synes det er bare tåpelig at de skal bruke levende dyr slik som dette.
At de må kjenne på tam-kaninene i de små glass-boksene synes jeg er greit, de ser ikke direkte stresset ut der de sitter....
Men å krabbe rundt i rotter, kaste åler, hive krepser og baske rundt i høner synes jeg kanskje ikke er så kjempesnilt gjort mot dyrene...
Dyrene som er oppi glassboksene sitter jo stille helt mørkt, har egentlig ikke så værts mye imot det. Men de andre ovennevnte øvelsene kunne jeg hatt meg frabedt,..
Jeg vil vel ikke kalle noe av det i serien som "dyremishandling" (sterkt ord man skal være litt forsiktig med å bruke) men at det er stressende for enkelte dyr og ikke rett måte å behandle dyr på er jo ganske klart.

Jeg har irritert meg over den serien en stund..
Plussmedlem
At dyrene blir stresset er det jo ikke noe tvil om.
De gir jo uttrykk for det selv.
Loomis
At dyrene blir stresset er det jo ikke noe tvil om. De gir jo [URLBLOCK1]selv.

Hadde flere rotter som kjæledyr før i tida, smarte dyr. De snakker om agressivitet hos dyra i artikkelen under videoen. Men det der ser ikke ut som agressive rotter, ser ut som rotter som er på vakt og beskytter seg mot det som kommer mot dem i mørket. Kjenner jeg blir mer irritert over bruken av dyr i denne serien...
Tilfeldig bekjentskap
© J.Raja
Reklame for plussmedlemskap