Forskning: Rikt miljø gir større hjerne
Har dere sett dette?
Rikt miljø gir større hjerne
En god grunn til å innrede akvariet så fiskene har noe å holde på med?
Rikt miljø gir større hjerne
En god grunn til å innrede akvariet så fiskene har noe å holde på med?
Postet 28.11.11 kl 22:53
Endret: 28.11.11 kl 22:54
Postet 28.11.11 kl 23:30
Postet 28.11.11 kl 23:35
Postet 28.11.11 kl 23:40
Ja dette tror jeg på! Jeg har ofte reagert på akvarier som er veldig nakent innredet. Få planter, ingen røtter, huler eller stein. Men så har jeg tenkt at visse typer fisk trenger jo verken planter eller huler?
Men jeg ville uansett innredet karet godt selv om jeg hadde fisk som ikke trengte det, rett og slett for å gi dem et rikere miljø i den lille "boksen" sin
En annen ting i forhold til innredning er at jeg ofte ser at folk kjøper fisk først, og så innreder de karet litt etter litt. Jeg syns det er viktig for nyinflytta fisk og kunne føle trygghet når de flytter inn. Ha muligheten til å gjemme seg bort litt hvis de føler for det.
Men dette ble litt avsporing fra temaet hehe
Men jeg ville uansett innredet karet godt selv om jeg hadde fisk som ikke trengte det, rett og slett for å gi dem et rikere miljø i den lille "boksen" sin
En annen ting i forhold til innredning er at jeg ofte ser at folk kjøper fisk først, og så innreder de karet litt etter litt. Jeg syns det er viktig for nyinflytta fisk og kunne føle trygghet når de flytter inn. Ha muligheten til å gjemme seg bort litt hvis de føler for det.
Men dette ble litt avsporing fra temaet hehe
Postet 29.11.11 kl 11:01
Uansett er det et godt argument for å gi fiskene noe mer enn gullfiskbolle.
Og det at de står klistret til glasset når det kommer folk forbi betyr ikke nødvendigvis at de er sulten, men kanskje også at det ENDELIG skjer noe spennende i nærmiljøet.
Det er ihvertfall lett å se det på malawi-ciklidene at de trives når de har noe å holde på med: Kvikke bevegelser, utspilte finner og våkent blikk (følger med på det som skjer rundt).
Og det at de står klistret til glasset når det kommer folk forbi betyr ikke nødvendigvis at de er sulten, men kanskje også at det ENDELIG skjer noe spennende i nærmiljøet.
Det er ihvertfall lett å se det på malawi-ciklidene at de trives når de har noe å holde på med: Kvikke bevegelser, utspilte finner og våkent blikk (følger med på det som skjer rundt).
Postet 29.11.11 kl 16:37