Duk under akvarium?
Kanskje ett litt dumt spørsmål og komme med,men jeg prøver allikevel.
Jeg har ett 54.L rammeakvarium som skal opp på ett møbel,som jeg pleier og ha en lang nesten heldekkende duk liggendes på toppen.
Kan jeg la duken være der den er og ha den mellom Akvariet og møbelet eller vil dette føre til at det vil kunne dukke opp sprekker/feil i Akvariet?
Er det noen som har prøvd og ha Duk under ett Akvarium som kan dele erfaringer med meg?
Jeg har ett 54.L rammeakvarium som skal opp på ett møbel,som jeg pleier og ha en lang nesten heldekkende duk liggendes på toppen.
Kan jeg la duken være der den er og ha den mellom Akvariet og møbelet eller vil dette føre til at det vil kunne dukke opp sprekker/feil i Akvariet?
Er det noen som har prøvd og ha Duk under ett Akvarium som kan dele erfaringer med meg?
Postet 03.12.11 kl 18:23
Postet 03.12.11 kl 18:29
Postet 03.12.11 kl 18:36
Jeg har hvit stor duk under 22 literen min. Mitt er riktig nok ikke så stort som ditt akvarium, men det er ikke noe problem. Det eneste jeg må gjøre av og til er å støvsuge rundt akvariet da forings rester blir liggende på duken og det er ikke bare å vaske det bort. Hadde vært litt lettere med en pen voks duk da.
Postet 03.12.11 kl 20:33
Postet 03.12.11 kl 21:51
Postet 03.12.11 kl 22:09
Postet 03.12.11 kl 22:32
Duken vil trekke vann innunder akvariet dersom du søler og det kommer du garantert til å gjøre. At duken blir ødelagt er vel ikke det mest alvorlige, hvis det er et lakkert eller polert møbel, vil du få flekker, eller en stor flekk, som du trolig aldri vil få bort.
Ville aldri tenkt tanken på duk under akvariet, men så er jeg mann....... Er det en kjønnsforskjell ute og går her?
Ville aldri tenkt tanken på duk under akvariet, men så er jeg mann....... Er det en kjønnsforskjell ute og går her?
Postet 03.12.11 kl 22:42
Linda WJeg melder meg på laget til Lars her, får angst i ordenssansen og ser for meg jordslag og en fryktelig stri med renhold. Nå slumser jeg kanskje mer enn gjennomsnittet, men vann vil følge duken under akvariet og da tørker det ikke og da er ikke den hvite duken hvit særlig lenge...
Har ikke sett noen tegn til forringelse på duken enda. Har stått slik i 4 mnd. Om duken går til H****** så er ikke det noen krise. Ikke favoritt duken min, men en ok en som passer i stua. Dekker greit over krakken med den grusomme fargen. Kjøpte den forresten på loppis til 10,- så er ikke noe økonomisk tap heller. Å legge arvegods, bestemors broderte duk, under akvariet er nok ikke så lurt... Her må en bruke noe som man ikke er redd for. Nå skal jo 22 literen pakkes bort, forhåpentligvis til uka. Så jeg får da sjekket under akvariet. Men som nevnt tidligere så er nok en pen voksduk å anbefale, pga renhold. Man får jo kjøpt mange pene nå for tiden. (Feks hos stoff og stil. De har også gjennomsiktige som kan legges over en annen duk.)
Smaken er som baken, så her tror jeg hver enkelt må føle på hva de synes er riktig. Om de får angst i ordenssansen eller ei... *Smile*
Postet 03.12.11 kl 22:45
Postet 03.12.11 kl 22:48
PororoI tillegg kan fukt fra duken trenge under akvariet og gjøre at bordet "slår seg" og akvariet sprekker p.g.a. vridninger.
Er det jeg lurer litt på,men hvis det renner vann nedover akvariet så håper jeg at duken bare vil absorbere vannet.Men hvis det kommer vann fra akvariet på møbelet uten at det er duk under,så lurer jeg på om det vil gå utover treverket eller Akvariet.Kan det bli råte/fuktskader eller vil treverket bare absorbere vannet?
Duken er en veldig enkel duk kjøpt på salg så er ikke noe dyre greier,men tenkte det ville være greit og ha noe mellom Akvariet og møbelet,med mindre det er noen veldig negative ulemper med dette.
Postet 04.12.11 kl 00:09
Endret: 04.12.11 kl 00:10
Postet 04.12.11 kl 03:00