Fiskenavn

Kan noen fortelle meg hva fisken på venstre siden oppe på forsiden av Akvaforum heter. Den sorte og grå .
Dragefisk
Tusen takk for den opplysningen. Jeg har overtatt fisken i forbindelse med kjøp av akvarie.Jeg tror ikke den har levet i noen saltvann hos tidligere akvarist og jeg har et vanlig selskapsakvarie.

Dragefisk
Tror ikke det er dragefisk. Den er ca 10 cm og har noen tråder til hale.På siden foran har fisken noen utvekster som ligner på vinger . Forøvrig er den veldig lik den grå/ sorte på forsiden i Akvaforum
Plussmedlem
Utfra beskrivelsen høres det ut som en Pantodon Bucholzi/ Afrikansk Sommerfugl... Men mye lettere om du tar et bilde av den...
Jeg er en elendig fotograf og fisken var heller ikke veldig samarbeidsvillig." Vingene" er sorte et par mm langs kantene. Fisken virker ikke aggresiv.Er helt i vannskorpa og ligger omtrent stille hele tiden. Bortsett fra ved fotografering. Da forsvant den. Den virker mer beigegrå nå enn tidligere. Har mange tråder under brystet som er lik trådene på halen .Har bare lyst til å vite hvordan fisk og hva den trenger av stell inntil videre.. Tror jeg bør overlate den til mer erfarne akvarister.
Du kan begynne med å klikke på linken til arten, som jeg laget til deg like over her, og lese det som står der og sammenligne fisken din med bildene. Afrikansk sommerfuglfisk virker ikke som en utpreget selskapsfisk, akkurat.
Det er sikkert ikke dumt å overlate den til en med erfaring.

Etteredigert: Jeg ser at det er endel akvarister her som har denne fisken i sitt akvarium.
Tusen takk for all hjelp. Jeg er ganske sikker på det er en Afrikansk sommerfuglfisk.
Håper noen mer erfarne med større akvarie kan ta seg av han/henne.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap