Mugg etter ny rot?
Hei. To spørsmål
Jeg la til en ny rot i akvariet på onsdag og i løpet av perioden onsdag til søndag "i dag" har det kommet en eller annen form for mugg i akvariet på det som er over vann.
"muggen ser helt hvit ut og lukter ikke noe", er egentlig ikke sikker på hva det er.
Jeg begynner å bli litt nervøs, vet ikke om denne muggen er skadelig eller hva jeg skal gjøre for å få den vekk?
Vannverdiene er:
PH 7.5
GH 6
KH 4
NH3 / NH4 0
NO3 12.5
Disse verdiene har vært stabile over flere uker og har ikke blitt noe merkbart påvirket av stokken eller "muggen"
Det har også kommet mye brunt slam fra at noe har tygd på roten "ser det ut som".
På torsdag fikk jeg også en Ansistrus.sp, kan det være den som har gnagd på stokken og lagd slammet? Har hørt de tygget på tre, men det er veldig mye tygging for en liten fisk.
Jeg er jo nybegynner, men det var en post fra moderator at man skulle finne riktig forum og spørre i, så jeg prøve her.
Er det noe dere lurer på så bare spør.
Jeg la til en ny rot i akvariet på onsdag og i løpet av perioden onsdag til søndag "i dag" har det kommet en eller annen form for mugg i akvariet på det som er over vann.
"muggen ser helt hvit ut og lukter ikke noe", er egentlig ikke sikker på hva det er.
Jeg begynner å bli litt nervøs, vet ikke om denne muggen er skadelig eller hva jeg skal gjøre for å få den vekk?
Vannverdiene er:
PH 7.5
GH 6
KH 4
NH3 / NH4 0
NO3 12.5
Disse verdiene har vært stabile over flere uker og har ikke blitt noe merkbart påvirket av stokken eller "muggen"
Det har også kommet mye brunt slam fra at noe har tygd på roten "ser det ut som".
På torsdag fikk jeg også en Ansistrus.sp, kan det være den som har gnagd på stokken og lagd slammet? Har hørt de tygget på tre, men det er veldig mye tygging for en liten fisk.
Jeg er jo nybegynner, men det var en post fra moderator at man skulle finne riktig forum og spørre i, så jeg prøve her.
Er det noe dere lurer på så bare spør.
Postet 22.09.13 kl 15:00
Postet 22.09.13 kl 16:53