Årets julegave fra naboungene...

Hadde en liten førjuls-samling med et par nabofamilier. Disse familiene har vel til sammen en 3-4 gutter i 4-6-års alder. De var merkelig stille en periode og jeg fant ut hvorfor litt senere på kvelden da jeg kikket litt nærmere på akvariet.

At glasset var fettete etter nysgjerrige fingre var som forventet, men det er jo bare å vaske vekk. Men denne gangen var ikke vasking nok. Tror du ikke smådjevlene hadde fått tak i ett eller annet hardt og skarpt og risset inn kruseduller rundt omkring på glasset da?

Og jeg som hadde prøvd å gjøre det fint til jul og greier... man blir litt matt...
Bare vær takknemlig for at de holdt seg på utsiden av glasset. Slike oppfinnsomme barnehjerner kan finne på å "klappe fiskene", "gi dem litt godteri", og andre mer infame ting. Til og med voksne i kunstig høy jule-/ nyttårs-stemning kan ødelegge alt liv i et akvarium.... Vet det ikke er noen særlig trøst, men likevel
Jeg ser du har noe som for meg ser ut som en magnetisk algeskraper, pent parkert på frontglassetved det nederste hjørnet av akvariet. Det skal ikke mye oppfinnsomhet til for en liten forskerspire å ta noen prøverunder med den. Jeg mistenker at det er dette som har skjedd, og at det ikke er tilsiktet hærverk av naboens håpefulle. Småtasser kan være temmelig hardhendte, og jeg har hørt av andre at uvøren bruk av slike algeskraper kan ripe glasset både på utsiden og innsiden.
Jeg forstår din frustrasjon likevel.
aaaaaaaah !! *måpe*
Fy søren !! Gjett om jeg hadde blitt sinna ! Dette skulle de fått erstattet tror jeg. Det er jo så utrolig stygt med riper
Unger....!
Hadde jeg ikke hatt en av sorten selv, hadde jeg ikke likt unger særlig godt, tror jeg, hehe

Skjønner din frustrasjon. Det må være fryktelig irriterende.
Jeg har karene på et eget rom, og pleier og låse når vi har "usikre kort" på besøk. Har opplevd heftig foring når vi har hatt besøk....
Kjedelig med oppripa kar!
Tove H
Jeg ser du har noe som for meg ser ut som en magnetisk algeskraper, pent parkert på frontglassetved det nederste hjørnet av akvariet. Det skal ikke mye oppfinnsomhet til for en liten forskerspire å ta noen prøverunder med den. Jeg mistenker at det er dette som har skjedd, og at det ikke er tilsiktet hærverk av naboens håpefulle. Småtasser kan være temmelig hardhendte, og jeg har hørt av andre at uvøren bruk av slike algeskraper kan ripe glasset både på utsiden og innsiden. Jeg forstår din frustrasjon likevel.

Uten å utelukke dette 100% så er dette heftige riper som jeg ikke har klart å tilnærmelsvis få til med denne algeskraperen noen gang, hverken før eller etter denne hendelsen.

Når det er sagt. Jeg bruker den nesten aldri så jeg kan egentlig bare ta den vekk for å være helt sikker på at det ikke skjer noen uhell.
Hvordan har dei klart det??
Litt usikker... Mange måter unger kan klare noe slikt. Småstein, nøkler... Fristet ikke å drive avhør heller...
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap