Ristet malawi for tidlig, sukk!

Nå har jeg fulgt med Aulonocara-hunnen min i minst 21 dager. Hun er tynn og stusselig og blir plaget av de andre fiskene, og hannen er leksklar igjen (masa). Jeg bestemte meg for å ta henne oppi en hjemmelaget "tyggeboks" og prøve en snill risting. Plopp, ut falt minst 5 små stakkarer MED plommesekk. Den var oransje-gul og på størrelse med for-kroppen på yngelen. Hele yngelen var vel rundt 1 cm og de kunne såvidt svømme litt, men "ble tynget" av sekken på magen
Heldigvis gnafset hun dem i seg igjen, og de svømmer rundt inni munnen hennes nå. Hun går nå skjermet i "tyggeboks", og jeg håper og tror hun vil spytte der om 1-2 ukes tid. Eller jeg flytter henne til hygienekar.
HVOR mye for tidlig kan jeg ha ristet henne ettersom småtassene hadde markant plommesekk? Én uke? Lurer på om jeg har glemt å regne inn "klekketiden" for eggene i de 21 dagene? Eller ER klekketiden for eggene medregnet i de 3 ukene. Grumf! Litt frustrert og føler meg litt dum. Hjelp, anyone.
Heisann jeg gjorde akkuratt samme feilen som deg med mine rød zebra.. jeg fikk ut alle, og de greide seg de gikk i 19 liter uten noen ting i med lufttilførsel. Plomme sekken var vel borte etter 4-5 dager.

Ps! Det var jeg som fikk den trioen aulonocara av deg, og nå går hoa og tygger her også
Thx "Malawi er best"
Håper de greier seg. Hunnen har de fleste i munnen fremdeles, men hun vil ikke ta opp de siste 3, så jeg krysser fingrene for at dem jeg selv er skyld i "ramla ut" vil klare seg med samme vannkvalitet, plommesekken sin og luftbobler Gøy at hunnen din tygger, hun óg. Ikke rist for tidlig, hehe!
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap