Malawi Yngel

Heisann.. nå har mitt 160 liters Malawi kar vært oppe i snart 5 mnd, innholdet er 3 ancitruser, 4 greshakeier (2 par) 1 elongatus hann og et par rød sebra.
og i går fikk jeg øye på en liten knall gul krabat ca 1 cm har den funnet seg en liten hule, og står lett synlig der hele tiden, det må jo være en rød sebra yngel, men vil den nå klare seg, den er ca 1 cm, og er veldig grådig..

Ser ut til at en av greshakeiene mine også tygger... men har ikke noe yngelkar, er det noe annet jeg kan bruke.. eller bare la den være...
skal si det var stille her om dagen...

Kanskje malawifolket er på fjellet?
Du kan for eksempel bruke et fødenett å riste hoene oppi. Greshakei tygger i ca 3 uker. ta hoa opp etter ca 18 dager og rist hoa oppi der til ynglene er sluppet ut av munnen hennes.
Flytende tygge- og yngelboks!
Jeg har mekket en stor tyggeboks selv, av en tom sjokolade-plastboks som du ser i butikkene (smågodt i løs vekt). Den er gjennomsiktig, godt vasket og i bunnen + 2 av sidene har jeg skåret vekk plasten og sydd fast myggnetting. Ja, arbeid, men funksjonen er genialt. I tillegg har jeg festet en ring av en transparent hageslange på utsiden av "åpningen" - og tettet begge åpninger med akvariesilikon = badering for boksen.
Her har mammaene det fredelig og rolig de siste dagene til de spytter og nå går det 10+10 malawiyngel oppi her på snart 4 uker som har laget seg en fin liten stim. Ursøte er de! Ah - moderkaret er 200L men antallet gjemmesteder for for få til at noen særlige av yngelen hadde overlevd. Oppskrift her:
http://www.akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel_ny.php?id=532

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap