Albino aulonocara

Heisann! Har akkurat tatt til meg en omplasserings-auloncara , men det er noe snålt med den. Den KAN minne om en Firefish, men er mer gullig i fargen (altså mer sitron enn oransje) og har knallrøde øyne m/tydelig rød refleks. Ved fóring er den tildels nølende med å plukke opp biter som er i vannet rett foran den (laber respons på bevegelig mat - lukter seg fram?) og den er også treg med å flytte seg når større og mer dominante fisk kommer seilende - "skvetter mer" - når de andre er like innpå (oops, må visst flytte meg for her er det bevegelse i vannmassene?). Lurer på om den er svaksynt eller blind? Dette er ikke en dominant fisk, sannsynligvis en hunn, men det jeg rett og slett IKKE skjønner er den gule fargen? Det er vel mørke pigmenter som forsvinner hos albinos - men vet flere om albino aulonocaraer? Er det albinovarianter av mange aulonocara?
Kan den ligne litt på disse?

Blei litt nyskjerring på dennes utseende, poste noen bilder?
Jajamensann!
Den ligner innmari på disse bildene - som en blek og mer gullig firefisk, men min har lite blåskimmer i "vingene" (altså finnene ). Lover å komme med noen bilder, nå er jeg for trøtt. Har noen registrert undergruppe av Aulonocara på disse albinoene? ER det firefish? Er det stuartgranti/red-ruby-grenene?
OG har noen en logisk forklaring på hvorfor de forblir røde og ikke hvite. Hm, det er jo som oftest mørk pigmentering som går fløyten hos albinos - og firefish er jo blek nok om nebbet som den er, right?
Albino Aulonocara

Rubin Red Aulonocara

Her har du linker til opphavet av disse ciklidene, håper de hjelper.
Slenger med OB varianten også, for de som lurer..
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap