- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Øreål i malawi kar?
Øreål i malawi kar?
Postet 26.01.09 kl 18:53
Postet 26.01.09 kl 18:57
:)
KaiamorZoo-hjørnet i Østfoldhallen (Østfold/Fredrikstad) tar inn malawikrabber. Malawiål vet jeg ikke. Bare et tips ihvertfall^^
Da veit jeg om en som blir å ringe imårra å høre om de har inne å ta seg en kort flytur sørover
Postet 26.01.09 kl 19:03
Postet 26.01.09 kl 19:09
:)
Kaiamorde har ikke de inne men de tar inn bestilling på de så får du tid til å planlegge turen din og :P ^^
Så lenge de kan bestille så blir det perfekt får ta det når jeg har ferie fra jobben å når det ikke er så kadlt i bagasjerommet på flyet så må nok vente til solen kommer frem
Men jeg lurer fremdeles på om Øreål går ann å ha i akvariumet ?
Postet 26.01.09 kl 19:14
??
MadShadow[QUOTE=Kaiamor]de har ikke de inne men de tar inn bestilling på de så får du tid til å planlegge turen din og :P ^^
Så lenge de kan bestille så blir det perfekt får ta det når jeg har ferie fra jobben å når det ikke er så kadlt i bagasjerommet på flyet så må nok vente til solen kommer frem
Men jeg lurer fremdeles på om Øreål går ann å ha i akvariumet ?
??
Postet 26.01.09 kl 22:39
det kan ikke jeg svare deg på men de kommer jo fra forskjellige områder med forskjellige vannkrav. I tillegg må man ha min 375l for øreål. De blir jo opptil 90 cm. sjekk databasen nå vet jo ikke jeg hvor stort kar du har planer om å ha de i heller for malawi trenger jo litt plass?
Postet 27.01.09 kl 06:21
Hmm
Kaiamordet kan ikke jeg svare deg på men de kommer jo fra forskjellige områder med forskjellige vannkrav. I tillegg må man ha min 375l for øreål. De blir jo opptil 90 cm. sjekk [URLBLOCK1] nå vet jo ikke jeg hvor stort kar du har planer om å ha de i heller for malawi trenger jo litt plass?
Jeg har for øyeblikke 325 Liters kar men skal gå over til 540 liters om ikke så alt for lenge. Kanskje tilogmed 725 vi får se:P
Postet 27.01.09 kl 08:14
Postet 27.01.09 kl 09:20
Er veldig usikker selv om øreål og malawi går sammen. Jeg ser at øreålen kan ha ph opp til 8. Hvordan er dette i forhold til malawi?
Er det veldig tøffe malawi du skal ha? Øreålen er jo en stor fisk og veldig glupsk men om den er noe særlig tøff vet jeg ikke. Den er jo "pansret" (blir også kalt panserål)
så den vil vel klare å beskytte seg mot eventuelle angrep fra hissig fisk.
I basen står det: Bør holdes i tettplantet akvarium. Jeg har ikke peil på malawi, men de skal vel ikke ha noe særlig med planter i sitt miljø?
Vet heller ikke om øreål er av den type fisk som skjønner å holde seg unna territorier til annen fisk. Den svømmer mye rundt. Malawi er vel en type fisk som lett går i lek? Da bør den fisken du setter sammen med de skjønne når de må holde seg unna!
Er det veldig tøffe malawi du skal ha? Øreålen er jo en stor fisk og veldig glupsk men om den er noe særlig tøff vet jeg ikke. Den er jo "pansret" (blir også kalt panserål)
så den vil vel klare å beskytte seg mot eventuelle angrep fra hissig fisk.
I basen står det: Bør holdes i tettplantet akvarium. Jeg har ikke peil på malawi, men de skal vel ikke ha noe særlig med planter i sitt miljø?
Vet heller ikke om øreål er av den type fisk som skjønner å holde seg unna territorier til annen fisk. Den svømmer mye rundt. Malawi er vel en type fisk som lett går i lek? Da bør den fisken du setter sammen med de skjønne når de må holde seg unna!
Postet 27.01.09 kl 09:30
Postet 27.01.09 kl 10:59
http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=5357
richard82 har malawiål. send han en mail og spør hvor han har fått tak i dem^^
richard82 har malawiål. send han en mail og spør hvor han har fått tak i dem^^
Postet 27.01.09 kl 11:01